مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان:

ظرفیت‌های استانی هرمزگان برای ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی استفاده شود

۱۳۹۴/۰۷/۱۸ - ۰۷:۵۲:۴۸
کد خبر: ۳۲۷۸۶۷
ظرفیت‌های استانی هرمزگان برای ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی استفاده شود
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان از عقد تفاهم‌نامه همکاری بین دارالقرآن های تبلیغات اسلامی هرمزگان و عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان خبر داد و گفت: استان هرمزگان، استانی مستعد برای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین سید شکرالله زندوی، با اشاره به اینکه علیرغم فعالیت‌های انجام شده در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی، هنوز کتاب آسمانی قرآن مظلوم واقع شده است اظهار داشت: کتاب قرآن اساس زندگی و برنامه سعادت و خوشبختی انسانها و به عنوان پایان وحی محسوب می شود.

وی کتاب قرآن را تنها عامل بیمه کننده جامعه اسلامی در برابر تهدیدات دشمنان بیمه معرفی کرد وافزود: هیچ یک از راه هایی که امروزه بشر برای دست یابی به سعادت واقعی طی کرده، به اندازه قرآن و آموزه های قرآنی اثرگذار نبوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، توسعه فرهنگ دینی را یک مسئله گسترده ای خواند که بدون همکاری و هم اجرایی دیگر دستگاه های فرهنگی و نهادهای اجرایی امکان دست یابی به آن بسیار سخت و دشوار است.

وی، وظیفه متولیان امور قرآنی را وظیفه ای سنگین و خطیر خواند و تصریح کرد: عدم آشنایی جوانان و نوجوانان با قرآن و ضعف در قرائت آیات این کتاب وحی، زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.

حجت الاسلام زندوی با بیان اینکه جزیره ای عمل کردن و تک روی در زمینه انجام فعالیت های فرهنگی خروجی مناسبی ندارند تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی همه فعالیت ها بر مبنای همکاری و همیاری پیش می رود.

وی، استفاده مناسب از ظرفیت ها و توانمندی های دیگر دستگاه های فرهنگی هرمزگان در راستای ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در استان را مهم ترین هدف اداره کل تبلیغات اسلامی از انعقاد تفاهم نامه همکاری با دستگاه های فرهنگی برشمرد.

حجت الاسلام زندوی از عقد تفاهم نامه همکاری در جهت توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در استان با دارالقرآن عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی خبر داد و گفت: در استان هرمزگان، زمینه مناسب جهت توسعه و گسترش فرهنگ قرآنی مهیاست لذا باید با استفاده از توانمندی های افراد قرآنی مستعد و مجرب و همچنین دستگاه های مرتبط در تحقق این مار کوشا بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید بر اینکه کلیه پرسنل نیروی انتظامی باید با مسائل اسلامی و اخلاقی آشنا باشند صریح کرد: آشنایی با قرآن و آموزه های آن باید در اواویت برنامه های نیروی انتظامی قرار گیرد.

حجت الاسلام زندوی، ظرفیت دستگاه هایی نظیر؛ آموزش وپرورش، نیروهای نظامی و انتظامی در جهت توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی را یک ظرفیت مناسب و ارزشمند خواند که باید با تمام توان در راستای تحقق این امر تلاش کرد زیرا نسل جوان از مخاطبان این نهادهاست و تلاش در جهت نهادینه و توسعه فرهنگ قرآنی مطمئنا خروجی مناسب و ثمربخشی دارند.

وی از آمادگی دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان برای آغاز همکاری با دارالقرآن عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی خبر داد و گفت: همه تلاش خود را برای اجرای برنامه های قرآنی در استان به منظور توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در هرمزگان به کار می‌بندیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز