رئیس شورای هیئت‌های مذهبی هرمزگان:

مجالس عزاداری سیدالشهدا دست‌مایه انتخاباتی نشود

۱۳۹۴/۰۷/۱۹ - ۰۷:۲۸:۲۱
کد خبر: ۳۲۸۲۸۰
مجالس عزاداری سیدالشهدا دست‌مایه انتخاباتی نشود
رئیس شورای هیئت‌های مذهبی هرمزگان به فعالیت هزار و ۷۰۰ هیئت مذهبی در این استان اشاره و گفت: ورود کاندیدای انتخاباتی با هدف تبلیغ و سو استفاده از مراسم عزاداری محرم، ضربه‌ای مهلک به قیام عاشورا است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، کریم هاشمی با اشاره به برگزاری نشست خبری مشترک با رئیس شورای هیئت‌های مذهبی فارس که به مناسبت آغاز ماه محرم برگزار شد، ضمن تسلیت حادثه منا به پیشینه تاریخی مراسم عزاداری در استان هرمزگان پرداخت و افزود: مردم استان هرمزگان نه تنها بعد از انقلاب، قبل از انقلاب اسلامی نیز نسبت به برپایی مراسم اهل‌ بیت (ع) به ویژه مجالس اباعبدالله الحسین (ع) عشق و ارادتی خاص و توجه ویژه‌ای داشتند.

وی افزود: امروزه با توجه به هجمه‌های فرهنگی دشمنان اسلام به ویژه دشمنان جهان تشیع که دنبال بهانه‌تراشی تحریف یا آسیب به مراسم عزاداری امام حسین (ع) هستند، همه ما آحاد جامعه بایستی هوشیار باشیم تا اینگونه مسائل به هیئت‌های مذهبی ورود پیدا نکند.

هاشمی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص شیوه صحیح عزاداری تصریح کرد: معظم‌له بارها در دیدار با هیئت‌های مذهبی به آسیب‌های موجود و شیوه صحیح عزاداری اشاره کردند و بر خودمحوری برگزار کردن عزاداری‌ها و استفاده نکردن از سبک‌ها و آهنگ‌های مبتذل در مداحی‌ها تأکید موکد کردند.

وی به آمار هیئت‌های مذهبی هرمزگان پرداخت و تصریح کرد: بیش از هزار و 700 هیئت مذهبی در استان وجود دارد که تعداد زیادی از آنها به ثبت رسیده‌ و تعدادی در شرف ثبت هستند و اکثر آنها در مجالس اهل بیت (ع) ولادت‌ها، شهادت‌ها و سایر مراسم مجالس اهل‌بیت (ع) را برپا می‌کنند.

این مسئول در ادامه به انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره و افزود: هیئت‌های مذهبی نباید مرکز تبلیغات نامزدهای انتخاباتی شود، همچنین مسئولان هیئت‌ها به این نکته توجه داشته باشند که قیام عاشورا یک مکتب انسان‌سازی است و باید از آن درس گرفت و  ورود آنان به جناح‌های سیاسی بزرگ‌ترین آسیب فرهنگی بوده و ضربه مهلکی به قیام اباعبدالله الحسین (ع) است.

وی تلاوت قرآن کریم و اقامه نماز در هیئت‌های را از اهداف عملیاتی و پیشبرد قیام عاشورا خواند و افزود: خالی کردن مساجد نیز از اهداف دشمنان دین است، به همین منظور مردم بایستی عزاداری‌ها را هم در هیئت‌های مذهبی و هم در مساجد برپا کنند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان هرمزگان خود محوری، نداشتن یک برنامه مدون و نگه داشتن برنامه عزاداری تا پاسی از شب، استفاده نکردن وعاظ و خطبا در مجالس عزای امام حسین (ع) از عمده‌ترین آسیب‌های موجود در عزاداری‌ها خواند و خاطرنشان ساخت: بر اساس تأکیدات حضرت امام (ره)، مقام معظم رهبری و سایر مراجع تقلید عزاداری‌ها باید سنتی برگزار شود و از اعمالی که موجب وهن در عزاداری‌ها شود نیز خودداری شود.

* هرمزگان میزبان چهاردهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیر غلامان

وی به زمان آغاز و پایان مراسم عزاداری در شب‌های ماه محرم پرداخت و اظهار داشت: تمامی هیئت‌های مذهبی در سراسر استان مکلف هستند از شب اول تا شب هفتم محرم تا ساعت 23 و از شب 8 تا 11 محرم حداکثر 24 شب به عزاداری بپردازند.

هاشمی به عزاداری‌های سنتی این شهرستان در پنج سال اخیر و پخش زنده آن از شبکه‌های ملی و بین‌المللی اشاره‌ای کرد و خاطرنشان ساخت: پخش عزاداری در روز تاسوعا و عاشورای حسینی نماد دوستداری مردم به اهل بیت (ع) است و امسال نیز همانند سال‌های گذشته مراسم سوگواری و عزاداری در روز تاسوعا و عاشورای حسینی همزمان از شبکه‌های سراسری پخش خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری همایش پیرغلامان خبر داد و گفت: خوشبختانه امسال استان هرمزگان میزبان چهاردهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان در آستانه ماه محرم است که امیدواریم این همایش باشکوه خاصی برگزار شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز