مدیرکل انتقال خون استان هرمزگان:

رشد ۸ درصدی اهدای خون در هرمزگان در شش ماهه نخست سال ۹۴

۱۳۹۴/۰۷/۱۹ - ۰۸:۰۵:۵۳
کد خبر: ۳۲۸۲۹۶
رشد ۸ درصدی اهدای خون در هرمزگان در شش ماهه نخست سال ۹۴
مدیرکل انتقال خون استان هرمزگان از رشد 8 درصدی اهدای خون در شش ماهه نخست سال 94 خبر داد .

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، دکتر ایمان زارعی ؛ مدیرکل انتقال خون هرمزگان در این زمینه گفت : در شش ماهه نخست سال جاری 32 هزار و 326 نفر جهت اهدای خون به پایگاه های انتقال خون سراسر استان مراجعه نمودند که 27 هزار و 847 نفر موفق به اهدای خون شدند و نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 8 درصد رشد داشته است .

وی افزود : در این مدت آقایان 8 درصد رشد و اهداکنندگان مستمر 9 درصد رشد اهدای خون داشته اند .

وی با بیان اینکه شرایط اهدای خون برای آقایان و خانم ها یکسان است و تنها تفاوت آن در فاصله زمانی می باشد ، گفت : آقایان 4 بار و خانم ها 3 بار در سال می توانند خون اهداء نمایند .

دکتر زارعی از بانوان هرمزگانی درخواست کرد برای تأمین خون بیماران نیازمند استان مشارکت فعال تری در امر اهدای خون داشته باشند و مطمئن باشند چنانچه در معاینات و مشاوره قبل از اهدای خون مشخص شود که کم خونی یا هر مشکلی دارند از اهدای خون آنها جلوگیری می‌شود و جای هیچگونه نگرانی و ترس در این زمینه نیست .

وی افزود : گسترش و راه اندازی مراکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی ، مرکز درمانی سوانح و سوختگی ، افزایش تخت های بیمارستانی ، راه اندازی بخش های کموتراپی همچنین افزایش طول عمر بیماران تالاسمی ، هموفیلی به علت بهبود مراقبت های پزشکی باعث افزایش نیاز به خون و فرآورده های خونی در استان شده است.

مدیرکل انتقال خون هرمزگان با اشاره به شروع فصل پاییز و شیوع بیماری های ویروسی مانند آنفلوانزا و سرماخوردگی ها اظهار داشت : در این فصل ممکن است مراجعه برای اهدای خون کاهش یابد ، در صورتی که نیاز به خون دائمی است و بیماری ها تعطیل پذیر نیستند .

لذا از افرادی که از سلامت کامل برخوردارند و دارای شرایط اهدای خون می باشند تقاضا داریم با مراجعه به مراکز خونگیری در بندرعباس ، بندرلنگه ، میناب و قشم اهدای خون نمایند و اگر بنا به دلایلی قادر به اهدای خون نمی باشند ، در ترغیب فرهنگ اهدای خون در بین دیگران و اطلاع رسانی در خصوص ضرورت اهدای خون به عنوان مروجین فرهنگ این امر خداپسندانه با انتقال خون همکاری نموده و مردم را به این سنت حسنه تشویق نمایند .

در پایان در خصوص ویروس کرونا یادآور می شود : مدت معافیت موقت حجاج محترم از اهدای خون 28 روز پس از مراجعت و مدت معافیت موقت کسانی که در طی دو هفته اول پس از مراجعت زائرین با آنها ملاقات داشته اند 21 روز اعلام شده است .

همچنین معافیت از اهدای خون افرادی که به ویروس کرونا به صورت قطعی مبتلاء شده اند ، 90 روز پس از بهبودی کامل است

نظر شما