مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان هرمزگان:

برخورد با نگاه های انشائی نسبت به فعالیت های فرهنگی، نیازمند فرهنگ سازی

۱۳۹۴/۰۷/۲۳ - ۰۷:۱۵:۰۷
کد خبر: ۳۲۹۹۰۱
برخورد با نگاه های انشائی نسبت به فعالیت های فرهنگی، نیازمند فرهنگ سازی
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان چگونگی هماهنگی بین نهادهای فرهنگی را یک دغدغه جدی دانست و گفت: برخورد با نگاه های احساسی و انشائی نسبت به فعالیت های فرهنگی نیازمند فرهنگ سازی از سوی صاحبنظران فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، ناهید سلیمانی احمدی در نشست مربیان کانون‌های پرورش فکری کودکان و دانشجویان رشته ادبیات کودک دانشگاه هرمزگان با اشاره به نحوه چگونگی هماهنگی بین نهادهای فرهنگی اظهار داشت: برای تولید و برگزاری برنامه‌های فرهنگی لازم است همه مسئولان فرهنگی باهم هماهنگ و منسجم باشند.

وی افزود: اینکه هماهنگی بین نهادهای مشترک فرهنگی چگونه شکل بگیرد یک دغدغه جدی است و اگر این نهاد‌ها باهم منسجم و هماهنگ نباشند و هرکدام راه خود را طی کنند، نمی‌توان به نتیجه مشترک در رفع مشکلات فرهنگی به خصوص در حوزه کودک رسید.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان هرمزگان در ادامه با طرح این پرسش که چقدر از بودجه‌ها، زمان و انرژی دانش آموزان در آموزش و پرورش صرف آموزش نقادی و گفتمان‌های ادبی می‌شود، گفت: تمرین ارتباط گیری و شیوه‌های گفتگو باید از‌‌ همان مقطع کودکی و نوجوانی آموزش داد.

سلیمانی عامل بداخلاقی‌های نوجوانان و جوانان و گسترش طلاق را ناشی از عدم توجه به اهمیت نحوه و شیوه‌های گفتگوی کلامی از دوران نوجوانی در مدارس عنوان کرد.

وی با بیان این مطلب که چرا اهمیت این مسئله در آموزش و پرورش رسمی و غیر رسمی ما چندان بها داده نمی‌شود، گفت: مسائل فرهنگی ریشه‌ای هستند که نیاز به تدبیر، تفکر و اندیشه دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان هرمزگان تاکید کرد: با مسائل فرهنگی نباید احساسی و انشائی برخورد کرد بلکه مثل پیچکی است که اگر درست هدایت شود بی‌اخلاقی‌های موجود در جامعه برطرف می‌شود.

سلیمانی با اشاره به اینکه پرهیز از برخوردهای احساسی و انشائی با فعالیت های فرهنگی یک دغدغه جدی است، گفت: برنامه‌های فرهنگی نیازمند هماهنگی و انسجام همه مسئولان فرهنگی است.

وی افزود: امروزه سلایق و ذائقه فرهنگی جامعه تغییر کرده است لذا باید تلاش کرد با ارائه راهکارهای درست و منطقی ذائقه‌ها در مسیر درست آن هدایت کرد.

نظر شما