مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان:

زنان محور و مدیر سلامت خانواده

۱۳۹۴/۰۷/۲۳ - ۰۷:۳۴:۰۱
کد خبر: ۳۲۹۹۰۴
زنان محور و مدیر سلامت خانواده
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان زنان را محور و مدیر سلامت خانواده برشمرد و گفت: بخش مهمی از فعالیت های مربوط به خود مراقبتی و مراقبت در منزل بر عهده زنان است و مرگ و میر، ناتوانی و رفتارهای آنها، تمامی ابعاد سلامت خانواده را تحت تاثیر قرار می دهد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان، زهرا یعقوب نژاد عنوان کرد: سلامت جامعه در گروه سلامت مادران و زنان و دختران آن جامعه است و خدمات‌رسانی در حوزه سلامت در گروه‌های مختلف سنی و جنسی متفاوت است و نیاز به برنامه ‌ریزی دارد.

وی در این راستا اولین گام را اطلاع رسانی به جامعه هدف دانست که با انجام تست سلامت در بعد های مختلف می تواند گام موثری در سلامت بانوان باشد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان در ادامه از برگزاری تست سلامت bmi سنجش توده بدنی در در روزهای 21 و 22 مهر ماه برای بانوان شاغل در استانداری هرمزگان خبر داد و گفت: این برنامه بطور متوالی در طی ساعات اداری برای بانوان شاغل استانداری هرمزگان انجام شد.

یعقوب نژاد بیان داشت: شاخص توده بدنی سنجشی آماری برای مقایسه وزن و قد ‏یک فرد است که در واقع این سنجش میزان چاقی را اندازه گیری نمی‌کند بلکه ابزاری مناسب است تا سلامت وزن فرد با ‏توجه به قدش تخمین زده شود.‏

وی زنان را محور و مدیر سلامت خانواده برشمرد و اظهار داشت: بخش مهمی از فعالیت های مربوط به خود مراقبتی و مراقبت در منزل بر عهده زنان است و مرگ و میر، ناتوانی و رفتارهای آنها، تمامی ابعاد سلامت خانواده را تحت تاثیر قرار می دهد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان ادامه داد: هر ساله هفته ملی سلامت بانوان ایران با هدف حساس سازی و اطلاع رسانی در خصوص مهمترین اولویت های سلامت زنان به کل جامعه از جمله زنان، مردان، مدیران و سیاستگذاران برگزار می شود.

وی با اشاره به انتخاب شعار "زن قلب خانواده" برای هفته ملی سلامت بانوان ایرانی در سال 94، اظهار کرد: هر ساله هفته آخر مهرماه به عنوان هفته ملی سلامت بانوان ایرانی برگزیده شده که امسال با توجه به تقارن هفته پایانی مهرماه با ایام عزاداری سالار شهیدان حسین بن علی (ع)، برنامه های این هفته شعار " زن؛ قلب خانواده " به شانزدهم تا بیست و دوم مهرماه تغییر یافته است.

نظر شما