با هدف راه اندازی خط کشتیرانی قشم - عمان؛

عملیات اجرایی احداث اسکله اختصاصی در بندر بهمن کلید خورد

۱۳۹۴/۰۷/۲۳ - ۰۷:۳۶:۳۵
کد خبر: ۳۲۹۹۰۵
عملیات اجرایی احداث اسکله اختصاصی در بندر بهمن کلید خورد
مدیر کل بنادر و حمل و نقل دریایی سازمان منطقه آزاد قشم از شروع عملیات اجرایی احداث اسکله اختصاصی در بندر بهمن به منظور راه اندازی خط کشتیرانی بین جزیره قشم و کشور عمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، سید محمدحسین رضوی  طوسی با اعلام این خبر عنوان کرد: تردد شناورهای باری و مسافری در مسیر دریایی بین بنادر عمان و قشم یکی از برنامه های مهم این سازمان به منظور گسترش تجارت با عمان و رشد صنعت گردشگری در قشم است.

وی ادامه داد: پس از مطالعات مشترکی که با عمانی ها در مورد چگونگی پیشبرد روند اجرایی این پروژه انجام گرفت، عملیات اجرایی ساخت اسکله نیز شروع شد و در آینده ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

رضوی طوسی اظهار کرد: ایجاد امنیت، ایمنی و اصول استاندارد تردد دریایی یکی از موضوعات مهمی است که در این مطالعات به صورت جدی به آن پرداخته شده است.

راه اندازی بندر درگهان در آینده ای نزدیک

مدیر کل بنادر و حمل و نقل دریایی سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از راه اندازی بندر درگهان در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: بندر درگهان با هدف صرفه جویی در زمان و هزینه شهروندان و همچنین کاهش ترافیک در اسکله شهید ذاکری و در مسیر حقانی- درگهان راه اندازی می شود.

وی ادامه داد: هم اکنون براساس نیازسنجی های انجام شده در بخش های شرقی و غربی این بندر دو پانتون برای پهلوگیری شناورها در حال ساخت است.

رضوی اظهار کرد: تجهیز سالن مسافربری، ساخت و تعمیر محل بلیط فروشی، دفاتر صدور برگ سبز، گذرنامه، برج کنترل و دستگاه ایکس ری ( X-RAY) از دیگر اقدامات در حال انجام در این بندر است.

به گفته مدیر کل بنادر و حمل و نقل دریایی سازمان منطقه آزاد قشم بهره برداری از این بندر به سهولت و تسریع تردد مسافر و تخلیه کالا به ویژه در ایامی همچون نوروز که جمعیت زیادی به جزیره رفت و آمد می کنند کمک شایانی خواهد نمود.

نظر شما