مدیر عامل شرکت آب و برق و تاسیسات قشم:

فضای سبز قشم، جانی تازه می‌گیرد

۱۳۹۴/۰۷/۲۸ - ۱۲:۲۹:۰۸
کد خبر: ۳۳۱۷۲۹
فضای سبز قشم، جانی تازه می‌گیرد
مدیر عامل شرکت آب و برق و تاسیسات قشم از آغاز به فعالیت این شرکت در حوزه فضای سبز با هدف بهبود کیفیت و توسعه پوشش گیاهی در سطح جزیره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، فرامرز مومنی بیان کرد: بر اساس رویکرد مدیر عامل سازمان، بهینه‌سازی وضع موجود از طریق اصلاح و توسعه سیستم آبرسانی و سپس ترویج گونه‌های سازگار با شرایط اقلیمی جزیره با استفاده از توان جامعه محلی در دستور کار شرکت آب و برق و تاسیسات قشم قرار گرفته است.

وی ادامه داد: فعالیت گسترده پژوهشی در زمینه پرورش گونه‌های کم آب طلب و مقاوم در برابر شوری آغاز و با برنامه و نقشه راه تدوین شده ظرف دو سال آینده شاهد تحولات چشمگیر در این زمینه خواهیم بود.

مومنی گفت: در بخشی از طرحی که برای سال‌جاری در دست است، بذر حرا جمع‌آوری و در فضای گلخانه‌ای کشت شده و پس از سر برآوردن نهال‌ها کاشت حرا در سطح جزیره آغاز می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب و برق و تاسیسات قشم ادامه داد: با برنامه‌ریزی انجام شده در سال آینده بذر درختان حرا از ابتدای فصل و با کمک جامعه محلی جمع‌آوری می‌شود تا روند توسعه حراکاری در قشم سرعت یابد.

به گفته مومنی توسعه پایدار فضای سبز جزیره جز با مشارکت ساکنان بومی و جامعه محلی در امر کاشت و نگهداشت آن ممکن نخواهد شد.

وی با تاکید بر این موضوع که از ابتدای تاسیس منطقه آزاد قشم تاکنون، با وجود مشکلات عدیده و خشکسالی گسترده، مسئولان امر اهتمام و توجه شایان تقدیری در حوزه فضای سبز جزیره داشته‌اند، اظهار امیدواری کرد: در سال‌های پیش رو با هدایت مدیریت ارشد سازمان و همت مضاعف کارکنان شرکت و همیاری مردم و نیز با حمایت سایر مسئولان و دست‌اندرکاران، آرزوی دیرین‌مان که در عبارت "جزیره سبز" خلاصه می‌گردد به واقعیتی ملموس بدل شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز