ایدنی خبر داد:

جابجایی کالا در بنادر تجاری هرمزگان از ۴۲ میلیون تن گذشت

۱۳۹۴/۰۷/۲۸ - ۱۳:۰۵:۰۹
کد خبر: ۳۳۱۷۶۰
جابجایی کالا در بنادر تجاری هرمزگان از ۴۲ میلیون تن گذشت
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از تخلیه و بارگیری بالغ بر 42 میلیون تن انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر تجاری این استان طی نیمه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، "ابراهیم ایدنی" طی اظهاراتی بیان کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان بیش از 70 بندر بزرگ و کوچک را مدیریت و راهبری می کند که بندر شهید رجایی، شهید باهنر، قشم و بندر لنگه از جمله مهم ترین بنادر تجاری این استان است.

وی با تشریح عملکرد مجموعه کل بنادر بازرگانی و مسافری این استان طی شش ماهه نخست سال 94 اظهار کرد: طی مدت یاد شده، 42 میلیون و 17 هزار و 843 تن کالای نفتی و غیر نفتی از طریق بنادر تجاری استان تخلیه و بارگیری شده است.

ایدنی افزود: از مجموع عملیات انجام شده در این بنادر، 26 میلیون و 99هزار و 681 تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و 15 میلیون و 918 هزار و 162 تن نیز به مواد نفتی اختصاص دارد.

صادرات 12میلیون تن کالای غیر نفتی

عالی ترین مقام حوزه دریایی و بندری هرمزگان از صادرات 11 میلیون و 976 هزار و 737تن کالای غیرنفتی به خارج از کشور طی این مدت، خبر داد و گفت: حجم ترانزیت اینگونه کالاها طی نیمه نخست سال جاری دو میلیون و 271 هزار و 151 تن بوده است.

ایدنی حجم کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) کالاهای غیرنفتی را 5 میلیون و 328 هزار و 421 تن عنوان کرد.

کاهش 18 درصدی واردات غیرنفتی

وی همچنین گفت: طی این مدت، 5 میلیون و 201 هزار و 735 تن کالای غیر نفتی وارد کشور شد که این رقم نشانگر کاهش 18 درصدی این بخش از عملیات بندری است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اضافه کرد: بالغ بر 616 هزار و 789 تن کالای غیرنفتی از طریق بنادر تجاری این استان ترانشیپ شد.

رشد 98 درصدی ترانزیت نفتی

وی در بخش دیگری از سخنان خود از ترانزیت 570 هزار و 382 تن انواع مشتقات و فرآورده های نفتی از طریق پایانه های بنادر این استان با رشد 98 درصدی و همچنین صادرات 5 میلیون و 135 هزار و 978 تن از این نوع کالاها به خارج از کشور از آغاز سال جاری تا ابتدای مهرماه خبر داد.

ایدنی حجم کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) اینگونه کالاها طی شش ماهه نخست سال جاری را 9 میلیون و 174 هزار و 33تن عنوان کرد و گفت: طی این مدت، یک میلیون و 30 هزار و 197 تن مواد نفتی از طریق بنادر این استان، وارد کشور شد.

تخلیه و بارگیری بیش از 820هزارTEU کانتینر

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان بیان کرد: در این مدت، 822 هزار و 542 TEU کانتینر در پایانه های کانتینری بنادر تجاری استان تخلیه و بارگیری شد.

رشد 7 درصدی سفرهای دریایی

وی ضمن اشاره به اهمیت ویژه این استان در کشور به عنوان پایتخت مسافرت های دریایی ایران، گفت:  طی نیمه نخست سال جاری، 9 میلیون و 773 هزار و 779 نفر- سفر جابجایی مسافران در بنادر مسافری و چند منظوره این استان به ثبت رسید که رشد 7 درصدی داشته است.

رونق تردد کشتی ها در بنادر هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تعداد شناورهای ورودی به بنادر تجاری این استان طی شش ماه نخست سال جاری را 16 هزار و 97 فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، دو هزار و 546 فروند شناور بالای هزار تن و 13 هزار و 551 فروند از کشتی های پهلو گرفته در بنادر تجاری هرمزگان، زیر هزار تن وزن داشته اند.

ایدنی ضمن اشاره به رونق تردد شناورها به بنادر تجاری این استان، گفت: پهلوگیری کشتی ها طی این مدت، در مجموع 8 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز