برگزاری نماز ظهر عاشورا در قشم

۱۳۹۴/۰۸/۰۳ - ۰۷:۲۶:۰۸
کد خبر: ۳۳۲۸۶۱
عزاداران حسینی در قشم به یاد نماز ظهر سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و 72 یار باوفایش در صحرای کربلا، نمازظهر عاشورا را اقامه کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، هیات های عزاداری قشم در قالب دسته های سینه زنی و زنجیرزنی از مسجدها، تکیه ها و حسینه های شهر به سمت مصلی امام علی(ع) به حرکت درآمده بودند، پس از شنیدن صدای اذان ظهر، دست از عزاداری و سوگواری برداشتند و نماز ظهر و عصر را به امامت حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه شهرستان قشم در مصلی این شهر برگزار کردند.

مردم مومن و ولایتمدار قشم با اقامه نماز ظهر عاشورا، اوج عشق و اردات خود را به خاندان عصمت و طهارت و اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفای ایشان نشان دادند و در صفوف بهم پیوسته خود روایت همدلی و همزبانی با سید و سالار شهیدان را به تصویر کشیدند.

حضور کودکان و نوجوانان با لباس های سفید و پیشانی بندهای یاحسین(ع)، یا زهرا(س) و یا ابوالفضل(ع) از جلوه های ویژه آئین های عزاداری ظهر عاشورا در جزیره قشم بود.

 برای آئین های عزاداری عاشورای امسال 72 هیات مذهبی در قشم ساماندهی و 480 مداح در کانون های مداحی شهرستان میزبان عزاداران ابا عبدالله الحسین(ع) شدند.

اعزام 160 مبلغ مذهبی به مساجد و حسینه های شهرستان قشم با هدف جلب مشارکت حداکثری مردم در برگزاری آئین های عزاداری از دیگر ویژگی های ایام محرم امسال بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز