دکتر جادری در دیدار با کارکنان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان:

آمار و برنامه ریزی از رموز موفقیت و پیشرفت است

۱۳۹۴/۰۸/۰۶ - ۰۷:۴۳:۵۹
کد خبر: ۳۳۳۹۳۲
آمار و برنامه ریزی از رموز موفقیت و پیشرفت است
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان آمار و برنامه ریزی را یکی از رموز موفقیت و پیشرفت دانست و گفت: بدون آمار و برنامه ریزی نمی توان کارها را درست انجام داد و برنامه ریزی یعنی تدبیر و دولت تدبیر یعنی اینکه دولت براساس برنامه ریزی و دوراندیشی کار می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر جاسم جادری در دیدار با مدیران و کارکنان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هرمزگان که به مناسبت روز آمار و برنامه ریزی برگزار شد، با تسلیت 12 محرم سالروز شهادت حضرت امام سجاد (ع) و گرامیداشت اول آبان روز آمار و برنامه ریزی، عنوان کرد: آمار و برنامه ریزی دو مقوله مرتبط با یکدیگر هستند و هدف اصلی در برنامه ریزی نیز رسیدن به رفاه اجتماعی است.

وی ادامه داد: آمار دقیق موجب برنامه ریزی درست و منجر به رفاه خواهد شد و هر جامعه ای که بتواند با آمار درست برنامه ریزی مناسب انجام دهد، جامعه توسعه یافته ای خواهد بود.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه سه حلقه آمار و اطلاعات، برنامه ریزی و مدیریت از حلقه های توسعه محسوب می شوند، افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی مغز متفکر دولت و جامعه است و اگر درست آمارگیری و برنامه ریزی داشته باشد، نتیجه کار را در عمل خواهیم دید.

جادری آمار و برنامه ریزی را یکی از رموز موفقیت و پیشرفت دانست و تصریح کرد: بدون آمار و برنامه ریزی نمی توان کارها را درست انجام داد و برنامه ریزی یعنی تدبیر و دولت تدبیر یعنی اینکه دولت براساس برنامه ریزی و دوراندیشی کار می کند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده درست از فرصت ها، آینده نگری و تدبیر و تقسیم کارها برای جامعه توسعه و رفاه به ارمغان خواهد آورد و برنامه ریزی و آینده نگری امری است که باید در دستور کار هر انسان مسلمانی باشد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با تاکید بر اینکه باید نیازهای آماری جامعه برای توسعه را مشخص کنیم تا بتوانیم برنامه ریزی های کلان انجام دهیم، اظهار داشت: تهیه آمار کاری بسیار مهم است و پایه اصلی توسعه کشور محسوب می شود و اگر آمار نادرست تهیه شود برنامه ها انحرافی خواهد بود که بر این اساس باید در گردآوری آمارها بسیار دقت شود.

جادری گفت: آمار درست زمینه حرکت علمی و دقیق در جامعه را فراهم می کند و از رموز پیشرفت و توسعه است و نظام آماری نیز برای کشور سرنوشت ساز است و باید به روز باشد و تصویر واقعی از جامعه را نشان دهد.

در پایان این نشست از کارکنان برتر سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هرمزگان تجلیل به عمل آمد.

نظر شما