بازدید مسوولان اقتصادی بندری تایلند از ظرفیتهای بندر شهید رجایی

۱۳۹۴/۰۸/۰۷ - ۰۸:۵۰:۱۰
کد خبر: ۳۳۴۳۰۵
بازدید مسوولان اقتصادی بندری تایلند از ظرفیتهای بندر شهید رجایی
هیاتی 3 نفره از رایزنان و مسوولان بندر لائم چابانگ تایلند از ظرفیتهای بندر شهید رجایی بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، "پوم سانگ هام" رایزن اقتصادی سفارت تایلند، "بل تی جی" معاون بندری بندر لائم چابانگ و خانم " الای پیکام" افسر فنی بنادر و دریانوردی تایلند اعضای این هیات تجاری است.

رایزن اقتصادی سفارت تایلند در این بازدید گفت: گسترش تجارت دریایی در زمینه برنج، چوب و مصنوعات پلاستیکی و سرمایه گزاری در ساخت مراکز با ارزش افزوده کالا در بندر شهید رجایی از اولویت برنامه های هیات تایلندی در سفر به این بندراست.

"پوم سانگ هام" افزود: بندر لائم چابانگ تایلند با 6 میلیون تی ای یو ظرفیت کانتینری در سال بیست و یکمین بندر تجاری دنیا است که با امضای قرارداد خواهر خواندگی با بندر شهید رجایی ظرفیت تجاری هر دو بندر افزایش می یابد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در جریان نشست مشترک با هیات اقتصادی بندری تایلند گفت: با انعقاد پیمان خواهر خواندگی بین دو بندر شهید رجایی ایران و لائم چابانگ تایلند، زمینه های آموزش دریانوردان، خدمات IT، تردد کشتی ها و جابجایی کالا و سرمایه گذاری های مشترک بخش خصوصی در پس کرانه های دو بندر فراهم می شود.

ابراهیم ایدنی افزود: هم اکنون ظرفیت بندر شهید رجایی 90 میلیون تن در سال است که از 70 میلیون این ظرفیت استفاده می شود و ظرفیت خالی ترانزیت در بندر وجود دارد.

وی اضافه کرد: با استفاده کشورهای جنوب شرق آسیا از بندر شهید رجایی و کریدور شمال-جنوب، 40 درصد در مدت زمان رسیدن کالا و 30 درصد در هزینه باربری صرفه جویی می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار داشت: قرار است ترانزیت مواد خام کشورهای آسیای میانه به تایلند و فرآورده های تولیدی تایلند به اروپا از بندر شهید رجایی انجام شود.

این مقام مسئول گفت: اشتغال زایی و درآمد زایی و فعالیت بخشیدن به ظرفیت های بالقوه در بندر شهید رجایی می تواند فعالیت های کانتینری این بندر را از 3 میلیون کانتینر در سال افزایش دهد.

این هیات در ادامه از  اسکله ها و پایانه های کالای کانتینر، فله بر و نفتی بندر شهید رجایی بازدید کردند.

لازم به ذکر است، از ابتدای سال تاکنون 3.7 میلیون تن کالا از بندر شهید رجایی ترانزیت شد که 18 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش دارد.

نظر شما