مدیرکل تعاون و کار هرمزگان:

کاهش حوادث ساختمانی هرمزگان مستلزم همکاری دستگاههای مرتبط است

۱۳۹۴/۰۸/۰۷ - ۰۹:۳۲:۳۴
کد خبر: ۳۳۴۳۳۳
کاهش حوادث ساختمانی هرمزگان مستلزم همکاری دستگاههای مرتبط است
مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان با تاکید بر رعایت نکات ایمنی در کارگاههای ساختمانی با اشاره به آمار حوادث در این بخش گفت: این آمار در هرمزگان نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، "مهندس سلیمی" در نشست هم اندیشی ایمنی سازی  کارگاههای ساختمانی و اشاعه فرهنگ ایمنی و همچنین ساماندهی کارگران ساختمانی که با مجموعه شهرداری و شورای شهر بندرعباس داشت، بابیان اینکه ساخت و ساز در استان هرمزگان و بویژه در شهر بندرعباس در حال افزایش است، افزود: دستگاههای مرتبط و وظیفه مدار از جمله شهرداری بعنوان دستگاه تاثیرگزار می تواند در راستای کاهش حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان با این اداره کل همکاری و تعامل داشته باشند.

وی بیان داشت: سقوط از داربست، راه پله و چاله آسانسور و برق گرفتگی از مهم ترین نقاط حادثه خیز در بخش ساختمان است که با رعایت نکات ایمنی می توان این حوادث را به حداقل رساند.

 

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان، آموزشهای ایمنی، ملزم کردن پیمانکاران به اخذ گواهی نامه تایید صلاحیت ایمنی، بکارگیری مسوول ایمنی در کارگاههای ساختمانی را از جمله اقداماتی ذکر کرد که این اداره کل در راستای کاهش حوادث انجام داده است.

 

 وی بمنظور کاهش حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان، خواستار الزام پیمانکاران بخش ساختمان به اخذ گواهی نامه تایید صلاحیت ایمنی، ساماندهی کارگران موقت ساختمانی، راه اندازی گشت مشترک بمنظور بازرسی از کارگاههای ساختمانی واطلاع رسانی در خصوص رعایت نکات ایمنی در سطح شهر شد.

 

در این نشست رییس سلامت بهداشت و خدمات شهری شورای شهر بندرعباس از آمار حوادث ناشی از کار در بخش ساختمانی ابراز نگرانی کرد و گفت: نبود نیروی دارای مهارت در استان و حضور نیروهای غیربومی فاقد آموزشهای ایمنی واتباع بیگانه، سبب افزایش حوادث در بخش ساختمان شده است که در این خصوص باید آموزش های ایمنی را به آنان ارائه داد که شهرداری این دوره ها را برای کارگران تحت پوشش خود برگزار نموده است

 

"کیانوش جهانبخش" بیان داشت: برای اولین بار دستورالعمل و ضوابط ایمنی ساختمان در شهر بندرعباس توسط شورای شهر تصویب و به فرمانداری شهرستان جهت تایید و ابلاغ ارائه شده است که در صورت تایید این آیین نامه اجرای ضوابط برای کلیه ساختمانها الزامی می گردد.

 

"رنجبر" معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس نیز در این نشست ضمن اعلام آمادگی و همکاری با این اداره کل گفت: عدم نظارت کافی مهندسین ناظر ساختمانی بر پروژه ها، یکی از عوامل مهم حوادث ساختمانی است که در این خصوص باید گشت هایی به طور مشترک صورت گیرد.

 

قابل ذکر است که این نشست با حضور"کیانوش جهانبخش" رییس سلامت بهداشت و خدمات شهری شورای شهر بندرعباس"مهدی جهانبخش" مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس و ،"رنجبر"معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس در محل اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز