مدیرکل تعاون وکار هرمزگان:

پیگیری مشکلات بازنشستگان استان و ایجاد خدمات رفاهی برای آنان با همکاری شورای هماهنگی امکان پذیر است

۱۳۹۴/۰۸/۰۷ - ۰۹:۳۵:۱۹
کد خبر: ۳۳۴۳۳۵
پیگیری مشکلات بازنشستگان استان و ایجاد خدمات رفاهی برای آنان با همکاری شورای هماهنگی امکان پذیر است
مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان با اشاره به بخشنامه مقام محترم عالی وزارتخانه، بر فعال سازی شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاههای زیرمجموعه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، "مهندی سلیمی" در هشتمین نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاههای زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هرمزگان که به میزبانی"نمایندگی صندوق بازنشستگی استان" در محل "خانه مهر بازنشستگان" که بمنظور ایجاد هماهنگی و هم افزایی بین دستگاههای زیرمجموعه در سال جاری برگزار شد، افزود: با توجه به بخشنامه اخیر وزیر محترم تعاون، کار ورفاه اجتماعی خطاب به مدیران عضو شورای هماهنگی در خصوص تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی ها و معرفی رییس روابط عمومی این اداره کل بعنوان رییس شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاههای زیرمجموعه استان، خواستار معرفی روابط عمومی دستگاههای تابعه بمنظور ایجاد انسجام، اتخاذ شیوه های مناسب و هماهنگی در امور اطلاع رسانی و ایجاد وحدت رویه  شد.

رییس شورای هماهنگی دستگاههای زیرمجموعه در ادامه، توجه به امورات و نیازهای بازنشستگان را بر اساس شاخصهای زندگی ضروری وعنوان کرد: صندوق بازنشستگی باید با توجه به مشکلات بازنشستگان و اولویت بندی کردن آنها و با کمک و همفکری مدیران عضو شورا در جهت رفع مشکلات آنان اقدام نماید.

 

سلیمی در پایان خواستار برگزاری جلسات شورای هماهنگی بر اساس برنامه زمانبندی شد.

 

مدیر نمایندگی صندوق بازنشستگی هرمزگان نیز در این نشست، گفت: در سال جاری بیش از 13 هزار و 800 نفر در استان مستمری بازنشستگی دریافت می کنند و تعداد کل شاغلین تحت پوشش این صندوق و دارای دفترچه بیمه خدمات درمان می باشند نیز بالغ بر 31 هزار نفر می باشد.

 

"شفیعی بیان داشت: سازمان بازنشستگی در سالهای اخیر علاوه بر اهتمام در ارتقاء وضعیت حقوقی بازنشستگان با مساعدت و همراهی  مقامات کشور نسبت به توسعه و گسترش امور رفاهی بازنشستگان در راستای تقاضاهای مکرر آنها و به ویژه به جهت حفظ کرامت انسانی بازنشستگان اقداماتی از جمله اجرای بیمه عمر و حوادث بازنشستگان و اجرای بیمه تکمیلی با کمک دولت، پرداخت وام (ضرورری و ودیعه مسکن) بازنشستگان و از کار افتادگان و یا بازماندگان آنها در چهار چوب اعتبارات، راه اندازی تورهای زیارتی و سیاحتی، احداث خانه های امید جهت تسهیل شرایط حضور فعال بازنشستگان در جامعه، برگزاری روز بزرگداشت و تکریم بازنشستگان،ارائه خدمات اینترنتی و انفورماتیک به نحو بسیار پیشرفته و مطلوب انجام داده است.

 

مدیرکل تامین اجتماعی استان نیز ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت عملکرد توزیع سهمیه کارگران ساختمانی از ابتدای این طرح (1387) تا پایان شهریورماه سالجاری گفت: سهمیه استان در این طرح 19 هزار و 785 نفر بوده که تاکنون بیش از 10 هزار و 204 نفر تحت پوشش بیمه کارگران ساختمانی قرار گرفته و از مزایای حق بیمه سهم کارفرما بهره مند شدند.

 

"حیدری بلوکی" افزود: کارگرانی که دارای کارت مهارت فنی از اداره کل آموزش فنی و حرفه ای می باشند، می توانند با ارائه این کارت و با پرداخت 200 هزار ریال از خدمات تامین اجتماعی استفاده کنند.

 

"نظری" معاون اداره کل فنی و حرفه ای استان نیز مجموع کارگران ساختمانی که کارت مهارت دریافت کرده اند را 15 هزار نفر عنوان کرد.

 

در ادامه این نشست هر یک از مدیران عضو شورای هماهنگی به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و مصوباتی از جمله در اختیار گذاشتن امکانات تفریحی، فرهنگی و ورزشی برای بازنشستگان، استفاده از توان مهارت و هنر بازنشستگان و تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی ها به تصویب رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز