سرپرست مدیریت ژئوپارک قشم:

موزه سنگ در ساختمان پذیرمان دره ستاره های راه اندازی شد

۱۳۹۴/۰۸/۱۰ - ۰۸:۰۶:۱۹
کد خبر: ۳۳۵۲۱۷
موزه سنگ در ساختمان پذیرمان دره ستاره های راه اندازی شد
سرپرست مدیریت ژئوپارک قشم از راه اندازی موزه کوچک سنگ در ساختمان پذیرمان دره ستاره های قشم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، حمیدرضا محسن پور گفت: با توجه به رویکرد همگانی سازی آموزش های زمین شناسی در ژئوپارک و آشنا سازی بازدید کنندگان با سنگ ها و کانی ها موزه کوچک سنگ در بخشی از ساختمان پذیرمان دره ستاره ها برپا شده است.

وی ادامه داد: در این موزه سنگ ها، کانی ها و سنگواره های جزیره قشم و جزایر همجوار و همچنین تعدادی از سنگ های متعلق به سایر نقاط ایران و جهان به نمایش درآمده است.

محسن پور بیان داشت: هم اکنون کانی ها و سنگ های جزیره علاوه بر موزه دره ستاره ها در بخشی از موزه ژئوپارک قشم نیز نمایش داده می شوند.

سرپرست مدیریت ژئوپارک قشم گفت: ساختمان پذیرمان دره ستاره ها، اولین visitor center  ژئوپارک به حساب می آید و ساختمان دیگری با عنوان تماشاگه حرا در مجاورت جنگل ها حرا در حال طراحی فضایی است.

وی با تاکید بر ارائه خدمات علمی، پژوهشی، کارگاهی و نمایشگاهی در این مراکز، تاکید کرد: در تماشاگه حرا با توجه به اکوسیستم منطقه موزه ای متشکل از گونه های گیاهی و جانوری و همچنین فضایی به منظور ایجاد یک موزه برای نمایش سازه ها و شناورهای چوبی در آینده ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته محسن پور طراحی و ایجاد زیر ساخت های مورد نیاز سایت های ژئوپارک با رعایت معماری بومی، فرهنگ، اقلیم و حفظ منظر محیط طبیعی انجام می شود .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز