رئیس کل دادگستری استان هرمزگان:

از افشای اسرار مردم در پرونده ها بپرهیزید

۱۳۹۴/۰۸/۱۰ - ۰۸:۲۳:۰۸
کد خبر: ۳۳۵۲۲۵
از افشای اسرار مردم در پرونده ها بپرهیزید
رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت:جان،مال و ناموس و آبروی مردم نزد ما امانت است و تحت هیچ شرایطی نباید راز و اسرار مردم در پرونده های مختلف قضایی جایی بیان شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق اکبری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان ، در مراسم تجلیل از بازنشستگان دستگاه قضایی هرمزگان با تاکید به رازداری کارکنان در خصوص اطلاعات پرونده ها و اسرار مردم اظهار داشت:از همکاران گرامی تقاضا دارم به هیچ عنوان اطلاعات پرونده های مختلف قضایی و اسرار مردم که بصورت امانتی در دست شماست را در جایی دیگر افشا نکنید حتی در منزل و به نزدیکان خود نیز بیان نکنید زیرا ممکن است مسائل و مشکلاتی در روند اجرایی پرونده ها پیش بیاید و خدای ناکرده حقی از کسی ضایع شود.

وی اثرات عشق به کار و در خدمت مردم بودن را در زندگی دنیایی و پس از آن را بسیار شگرف دانست و افزود: گره گشایی از مشکلات مردم فرصتی از جانب خداوند برای انسان است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری تکریم ارباب رجوع را از اولویت های قوه قضاییه دانست و بیان داشت: باید با اخلاق خوب و نیکو وهمواره توأم با احترام با مراجعین برخورد شود.

مقام عالی قضایی در استان در ادامه افزود: باید بتوانیم در چارچوب قوانین و مقررات موجود پاسخگوی مناسبی برای مردم باشــــــــــــــیم تا رضایتمندی آنها بیش از پیش فراهم شود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه روزمرگی انسان را فرسوده می کند و در آن پیشرفتی نیست،خاطرنشان کرد: تحول و پیشرفت در هر مجموعه ای در نوآوری، برنامه ریزی و نظم می باشد.کارکنان دستگاه قضا که خود مجری نظم و انضباط در جامعه هستند بایستی بیشتر از همه در سیستم قضایی منظم و به رعایت قوانین اداری پایبند باشند. 

وی بر استفاده کارکنان قضایی و اداری از سیستم های رایانه ای در رسیدگی به پرونده های قضایی تأکید کرد و گفت:  سعی کنید با بهره گیری بیشتر از سیستم های طراحی شده رایانه ای مانند سیستم مدیریت پرونده (cms) و اتوماسیون رتبه اداری و قضایی استان را در کشور ارتقا دهید.استفاده از این سیستم ها احتمال بروز تخلفات اداری را کاهش می دهد.

این مقام قضایی با اشاره به کار سنگین دستگاه قضایی گفت: مسئولان با مسائل و مشکلات حوزه های قضایی آشنایی دارند و تمام تلاش ما در ستاد دادگستری استان خدمات رسانی هرچه بهتر به همکاران برای تسریع در رسیدگی ها و پیشبرد اهداف سازمانی است و ان­شاء الله درصدد رفع آنها هستیم.

وی همچنین اذعان داشت:من دوست دارم که هرکسی وارد دادگستری هرمزگان می شود واقعأ دغدغه اسکان نداشته باشد اما امکانات رفاهی  ما در بخش تأمین مسکن سازمانی محدود است و همکاران بایستی خودشان در استفاده از منازل سازمانی رعایت حال دیگران را در نظر داشته باشند تا بقیه همکاران نیز بتوانند از منازل سازمانی استفاده کنند.

دراین مراسم که با حضور رئیس کل دادگستری، معاونان و کارکنان قضایی و اداری استان در سالن اجتماعات مجتمع جزائی دادگستری بندرعباس برگزار شد، از 21 نفر از کارکنان اداری دادگستری کل استان هرمزگان که اخیرا بازنشسته شدند، تجلیل شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز