مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قشم خبر داد:

قشم، میزبان جلسه نشان مرغوبیت یونسکو

۱۳۹۴/۰۸/۱۲ - ۰۸:۴۰:۳۳
کد خبر: ۳۳۵۹۵۹
قشم، میزبان جلسه نشان مرغوبیت یونسکو
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قشم از برگزاری جلسه آشنایی با داوری نشان بین المللی مرغوبیت صنایع دستی ( مهراصالت) سازمان جهانی یونسکو در جزیره قشم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، عبدالجواد کمالی بیان کرد: مهر اصالت یونسکو برترین نشان صنایع دستی است که هر دوسال یکبار به برترین آثار هنرمندان صنایع دستی در سطح جهان اعطا می شود.

وی ادامه داد: در این نشست، تعریف نشان اصالت یونسکو و ویژگی های آثار قابل ارائه برای دریافت نشان ملی و بین المللی اصالت تشریح شد.

کمالی گفت: هنرمندان حرفه ای و با تجربه از بین صنعتگران فعال جزیره قشم انتخاب و نمونه کاری از آن ها با تمام ویژگی های لازم و مطابق آیین نامه های یونسکو و با نظارت این اداره کل جهت شرکت در این مراسم آماده می شود.

وی با بیان اهداف کلان سازمان منطقه آزاد قشم در توسعه صنایع دستی، اضافه کرد: برنامه هایی همچون اختصاص سهمیه نمایشگاه های داخلی برای هنرمندان جزیره، معرفی، فروش و بازرایابی اینترنتی محصولات، صادرات صنایع دستی و ایجاد تعامل با تولید کنندگان مواد اولیه طبیعی در دستور کار این سازمان قرار دارد.

گفتنی است این نشست با حضور معاون صنایع دستی استان هرمزگان، مدیران عامل تعاونی ها و جمعی از هنرمندان فعال در این حوزه برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز