همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی با اولویت پیشگیری ازاعتیاد در جامعه کارگری هرمزگان

۱۳۹۴/۰۸/۱۶ - ۱۰:۰۷:۴۷
کد خبر: ۳۳۷۱۷۴
همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی با اولویت پیشگیری ازاعتیاد در جامعه کارگری هرمزگان
همایش پیشگیری از کاهش آسیب های اجتماعی با اولویت اعتیاد در جامعه کارگری هرمزگان با همکاری اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان، اداره کل بهزیستی استان، شرکت پالایش نفت بندرعباس و شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر آذرماه امسال در بندرعباس برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، در نشستی که به همین منظور با حضور مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی و مسوولان دستگاههای ذیربط در محل این اداره کل برگزار شد، "مهندس سلیمی" با اشاره به اینکه کاهش آسیب های اجتماعی جامعه کار و تولید از برنامه های اصلی وزارت متبوع می باشد، پیشگیری از اعتیاد را نیازمند یک برنامه منسجم با فعالیتهایی مستمر ذکر کرد.

وی، افزود: توجه به راههای پیشگیری و مقابله با اعتیاد در محیط های کارگری بسیار پر اهمیت است چرا که محیط های کارگری و کارگاهها نیز با موضوع اعتیاد مواجه اند.

 

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان در ادامه اظهار امیدواری کرد که نتایج برگزاری این همایش اثربخش باشد و این نتایج به سایر واحدهای کارگری در سطح استان نیز تعمیم داده شود.

 

وی با بیان اینکه تغییر نگرش و اصلاح روش های برخورد در محیط های کاری منجر به سالم سازی جامعه هدف می شود، ضمن تاکید بر امر پیشگیری در محیط های کاری و کارگری، گفت: مدیران صنایع نقش تاثیرگذاری در امر پیشگیری از اعتیاد دارند.

 

در ادامه این نشست "کیامرث برخورداری" مدیر امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان به اجرای طرح شیوع شناسی اعتیاد که  به همت اداره کل امور اجتماعی وزارت تعاون در سطح استانها از جمله هرمزگان اشاره کرد و گفت: این طرح در سطح استان با تست گیری در واحدهای بالای50 نفر به بالا اجرا شد که نتایج مطلوبی بدست نیامد.

 

در پایان هر کدام از اعضای شرکت کننده در این نشست در خصوص نحوه برگزاری و همچنین برنامه های پیش بینی شده این همایش بحث و تبادل نظر کردند.

نظر شما