دکتر حمزه ئی:

توان پالایش آلودگی در آبهای ساحلی بندرعباس کاهش یافته است

۱۳۹۴/۰۸/۱۸ - ۰۷:۴۶:۲۱
کد خبر: ۳۳۷۸۰۵
توان پالایش آلودگی در آبهای ساحلی بندرعباس کاهش یافته است
دکتر حمزه ئی در نشست تخصصی بررسی آلودگی زیست محیطی دریا گفت: با ساخت بندر گاههای متعدد جریان کرانه ای در آبهای ساحلی بندرعباس تضعیف شده و توان پالایش آلودگی در آبهای ساحلی بندرعباس کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر صمد حمزه ئی رئیس دانشگاه پیام نور هرمزگان به عنوان سخنران در اولین نشست تخصصی بررسی آلودگی های زیست محیطی دریا در بندرعباس گفت: عمده ترین منابع تهدیدات محیط زیستی در بندرعباس ورود پساب فاضلاب شهری و صنعتی به دریا، عدم ساماندهی خورها، پیشروی نامناسب خشکی در دریا، تخلیه سوخت قاچاق به دریا، تخلیه آب توازن کشتی ها در دریا، ساخت موج شکنها و بندرگاههای متعدد و بدون ضابطه های زیست محیطی در ساحل بندرعباس می باشد.

دکتر حمزه ئی تصریح کرد:60 درصد فاضلاب بندرعباس بدون تصفیه وارد دریا می شود که در هر ثانیه بیش از 800 لیتر پساب شهری و صنعتی می باشد.

وی افزود: ساخت موج شکهنا و بندرگاههای متعدد در بندرعباس باعث تضعیف جریان کرانه ای آب شده است که نقش آن اختلاط آبهای کم عمق ساحلی با آبهای عمیق دور از ساحل است.

 حمزه ئی این پدیده را باعث ماندگاری آلودگی و پائین آمدن توان پالایش آلودگی در ساحل دریا عنوان کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان هرمزگان تصریح کرد: تغییر الگوهای جریان، موج و جزر و مد و تغییر شکل فرمایش و نهشت رسوبات، عدم توجه به دشیب ساحلی و استفاده از مصالحنامرغوب بدون توجه به دانه بندی رسوبات ساحلی و تشکیل پشته های جدید از عمده مشکلات پش آمده در پیشروی های اخیر در دریا و ساخت موج شکنهای متعدد در ساحل بندرعباس می باشد.

دکتر حمزه ئی افزود: دریا ثروت بین نسلی است و توجه به توسعه پایدار آن می تواند متضمن رسیدن درست این امانت به آیندگان باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز