رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرلنگه:

سازه های آبخیزداری بعد از ۱۷ سال آبگیری شد

۱۳۹۴/۰۸/۱۹ - ۰۹:۱۲:۴۰
کد خبر: ۳۳۸۱۸۳
سازه های آبخیزداری بعد از ۱۷ سال آبگیری شد
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرلنگه از آبگیری 5 سازه آبخیزداری بر اثر بارش روز گذشته در منطقه گزیر شهرستان بندرلنگه خبر داد

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، روح ا... وفاکیش گفت: بر اثر بارش های 24 ساعت گذشته در منطقه گزیر شهرستان بندرلنگه 3 دستگاه سازه سنگی ملاتی و 2 دستگاه تورکینست آبگیری شد

وی تصریح کرد میزان آبگیری سازه های آبخیزداری در این بارش را 380 هزار متر مکعب اعلام نمود

وی ادامه داد برای اولین بار  بعد از 17 سال دو دستگاه تورکینست آبگیری به میزان 100 هزار متر مکعب از روان آبها را استحصال نمود.

وفا کیش ضمن بیان خوشحالی مردم و اهالی بومی و بویِژه کشاورزان از بارش های روزهای اخیر خطاب به مردم و بهره برداران گفت با توجه به پیش بینی هواشناسی استان مبنی بر تشدید بارش ها در روزهای پایانی هفته خواستار آمادگی و اتخاذ تمهیدات لازم از طرف همکاران خود و مردم و بهره برداران شد.

وی اظهار امیدواری کرد با توجه به بازده و عملکرد خوب سازه های آبخیزداری در مقابله با پیامدهای نزدیک به دو دهه خشکسالی در منطقه خواستار تخصیص اعتبارات برای پروژه های آبخیزداری جهت مدیریت هرزآب شد. وی همچنین ضمن قدردانی از حضور مناسب و درخور خیرین در اجرای پروژه های منابع طبیعی و آبخیزداری خواستار حضور بیشتر خیرین در اجرای این دسته از پروژه ها شد .

نظر شما