مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خبر داد:

سازمان مردم نهاد "آتش نشانان طبیعت" در هرمزگان تشکیل شد

۱۳۹۴/۰۸/۱۹ - ۰۹:۱۸:۲۸
کد خبر: ۳۳۸۱۸۷
سازمان مردم نهاد آتش نشانان طبیعت در هرمزگان تشکیل شد
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری از تشکیل سازمان مردم نهاد آتش نشان طبیعت در این استان برای اولین بار با حضور کوهنواردان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، امید ذاکری گفت: این تعاونی مردم نهاد متشکل از 14 کوهنورد حرفه ای، 18 کوهنورد نیمه حرفه ای و 50 نفر راهنمای طبیعت گردی به همراه دهیاران روستاهای مناطق کوهستانی استان می باشد.

وی گفت: سازمان های مردم نهاد نقش مهم و موثری در اطلاع رسانی به افکار عمومی و همراه نمودن آنان و بسیج توده های مختلف مردم را دارند.

ذاکری با بیان اینکه در تابستان سال جاری چندین آتش سوزی بخصوص در مناطق کوهستانی و مرتفع استان به وقوع پیوست افزود قطعا در اطفای حریق در مناطق صعب العبور و مرتفع حضور کوهنوردان کمک شایانی در اطفای سریع و بموقع آتش خواهند نمود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری با یادآوری آتش سوزی در جنگل های کوهستانی هماگ و نقش موثر مردم محلی در دسترسی سریع به مناطق مرتفع و صعب العبور گفت:حضور کوهنورد حرفه ای داوطلب در قالب تعاونی و سازمان مردم نهاد ضمن فرهنگ سازی و سازمان سازی نقش پیشگیری را نیز خواهند داشت.

ذاکری در پایان خاطر نشان ساخت حضور دایم و برنامه ریزی شده کوهنورادان در ارتفاعات استان می تواند کمک موثری به پیشگیری و جمع آوری اطلاعات لازم در خصوص حفاظت از عرصه های طبیعی و پوشش های جنگلی و مرتعی استان داشته باشد.

نظر شما