امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در چهارمین جلسه منهاج:

دروغ در بازار باعث قطع روابط و ویران کننده تجارت است

۱۳۹۴/۰۸/۲۶ - ۰۸:۱۴:۱۴
کد خبر: ۳۴۰۲۸۵
دروغ در بازار باعث قطع روابط و ویران کننده تجارت است
طرح منهاج ویژه مسئولین اتاق و اتحادیه صنفی و بازاریان با حضور حجت الاسلام و المسلمین آیت الله نعیم آبادی امام جمعه بندرعباس، خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و روسای اتاق و اتحادیه صنفی و بازاریان در مسجد ناصری بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین آیت الله نعیم آبادی امام جمعه، بندرعباس و نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در ابتدا با تبریک ولادت با سعادت امام موسی کاظم (ع) پدر علم و علوم در چهارمین جلسه طرح منهاج به فقه در بازار پرداخت و گفت: یکی از مباحثی که بازاریان باید به آن توجه کنند خیر خواه بودن در بازار است، چه در امر خرید و چه در امر فروش.

وی در ادامه دروغ در بازار را باعث قطع روابط و ویران کننده تجارت دانست و اظهار داشت: چیزی که متاسفانه در حال حاضر در بازار رواج پیدا کرده دروغ در امر کاسبی است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس گفت: دین اسلام دین خیرخواه است و بازاریان باید در تشخیص دقت کنند و در رفتار کاسب با مشتری خیرخواه و عامل خیرخواهی برای خود و مشتری باشند .

وی در ادامه با بیان حدیثی از پیامبر اکرم (ص) که فرموده است: غش در بازار حرام است و هر مسلمانی که در بازار غش انجام دهد از ما نیست؛ گفت: کاسبی که در امر تجارت خود غش انجام دهد، نمی تواند خیرخواه باشد. وی ادامه داد:  کاسب نباید در امر فروش مخفی و پنهان کاری داشته و بازاری باید خرید و فروش آشکارا داشته باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز