مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان هرمزگان خبر داد:

اجرای طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راههای استان

۱۳۹۴/۰۸/۲۷ - ۱۰:۴۸:۵۵
کد خبر: ۳۴۰۷۸۳
اجرای طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راههای استان
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان هرمزگان ، هدف از اجرای این طرح ملی را بهبود وضعیت ایمنی عبور و مرور دانش آموزان ، تأمین ایمنی گروههای آسیب پذیر و پیشگیری از وقوع تصافات عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان مهندس علیرضا مجرد افزود : در این راستا و بمنظور افزایش آگاهی و فرهنگ سازی در زمینه عبور و مرور دانش آموزان و کاهش تصادفات جاده ای و تلفات دانش آموزان ، تعداد50 مدرسه در حاشیه راههای استان در سال 94 ایمن سازی می شوند.

وی تصریح کرد : از این شمار25 مدرسه در استان ایمن سازی فیزیکی و 25 مدرسه ایمن سازی آموزشی می شوند.

مهندس مجرد محل های اجرای طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راهها در هرمزگان را در شهرستان های بندرعباس ، میناب ، بندرلنگه ، قشم ، حاجی آباد ، بستک ، رودان ، سیریک و بندرخمیر  بیان کرد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان هرمزگان اظهار داشت : در بخش ایمن سازی آموزشی برگزاری آزمون تعیین سطح آموزش های ترافیکی برای دانش آموزان ، توزیع پیک و لوازم التحریر حاوی پیامهای ایمنی ، بسته های آموزشی و فرهنگی در بین دانش آموزان و در بخش فیزیکی نیز اجرای عملیات ایمن سازی با نصب تجهیزات و علائم عمودی وافقی و خط کشی ها وآرام سازی ترافیک در نزدیکی مدارس به منظور ارتقای ایمنی عبور و مرور انجام شده است. 

مهندس مجرد افزود : این طرح از سال 1380 همزمان با سراسرکشور در استان اجرا شده و تاکنون تعداد 285 مدرسه در هرمزگان ایمن سازی شده است .

براساس ابلاغ کمیسیون ایمنی راههای کشور 23 تا 29 آبان سال جاری به عنوان هفته ایمنی راهها و یادمان قربانیان سوانح رانندگی در کشور نامگذاری شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز