معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان:

اماکن بلا استفاده در شهرها و روستاها به کتابخانه تبدیل شود

۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۰۷:۲۹:۰۸
کد خبر: ۳۴۲۹۲۴
اماکن بلا استفاده در شهرها و روستاها به کتابخانه تبدیل شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان بر گسترش فضای فیزیکی کتابخانه ها در سطح استان تاکید کرد و گفت: اماکن بلا استفاده در شهرها و روستاها به کتابخانه تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، بهروز اکرمی در چهارمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان هرمزگان، اظهار داشت: با همکاری اداره کل امور شهری استانداری هرمزگان فراخوانی جهت واگذاری مکان های مناسب بلا استفاده به کتابخانه های عمومی اعلام شود.

وی با اشاره به دعوت عمومی جهت اهدای فضا برای ایجاد کتابخانه، افزود: اگر از سوی خیرین، دهیاری ها و شوراها فضاهای مناسب در شهرها و روستاهای سطح استان برای ایجاد کتابخانه به اداره کتابخانه های عمومی واگذار شود، تجهیزات، منابع و نیروی انسانی توسط اداره کل کتابخانه های عمومی از میان واجدین شرایط همان منطقه تامین خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان ادامه داد: باید این مسئله را بپذیریم که جامعه هدف کتاب نسبت به چندسال پیش تغییراتی را داشته و باید با توجه به جامعه هدف و متناسب با آن تصمیم بگیریم و علت عدم اقبال به کتاب و کتابخوانی و استفاده از فضای مجازی و دیجیتال را مورد بررسی قرار دهیم.

اکرمی تصریح کرد: باید تصمیم هایی اتخاذ شود که قابل اجرا و منجر به گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی شود و همچنین فرآیندی را ترسیم کنیم تا مردم تمایل بیشتری به اهداء کتاب های خوانده شده خود داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه دریافت کتب اهدایی مردم نباید تنها در مناسبت های خاصی صورت پذیرد، خاطرنشان کرد: باید برای دریافت کتب اهدایی مردم یک فراخوان عمومی انجام شود و این کار باید مستمر، دائمی بوده و توسط همه دستگاه های فرهنگی استان انجام گیرد و از ظرفیت صدا و سیما نیز جهت تبلیغات برای تشویق مردم استفاده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان گفت: کتابخانه ها در سطح استان باید پالایش شوند و کتب با توجه به منطقه و گروه های هدف تهیه شود.

اکرمی با اشاره به این موضوع که متاسفانه مردم به هر دلیلی کمتر کتابخانه می آیند و مطالعه می کنند، اضافه کرد: وظیفه ما این است که فواید کتابخانه را به مردم اطلاع رسانی کنیم و کتاب را در مکان هایی که مردم معمولا توقف دارند مانند مطب پزشکان، آرایشگاه ها و مکان های پرتردد در دسترس عموم قرار دهیم.

نظر شما