با حضور آیت الله نعیم آبادی ؛

تفاهم نامه فرهنگی صنعت آب و برق با ستاد اقامه نماز و دارالقرآن هرمزگان امضاء شد

۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۰:۴۰:۲۷
کد خبر: ۳۴۳۰۵۷
تفاهم نامه فرهنگی صنعت آب و برق با ستاد اقامه نماز و دارالقرآن هرمزگان امضاء شد
با حضور آیت الله نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، در گردهمایی مشترک مدیران عامل و مسئولان فرهنگی صنعت آب و برق استان، تفاهم نامه فرهنگی این صنعت با ستاد اقامه نماز و موسسه دارالقرآن هرمزگان به امضاء رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان در این همایش با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ نماز و قرآن در جامعه، گفت: نماز یک جریان قوی است که بسیاری از آسیب‌ها، گرفتاری‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی را مرتفع می‌کند.

آیت الله نعیم آبادی ضمن قدردانی از اهتمام صنعت آب و برق در جهت ترویج فرهنگ نماز و قرآن، به سنخیت بین نقش نماز و کار این صنعت اشاره کرد و گفت: نماز نقش آب را دارد ، همانطور که حیات هر چیز در مسائل مادی آب و برق است، همین نقش را نماز در مسائل معنوی و حتی مسائل مادی و اجتماعی دارد به گونه ای که موتور محرکه ای برای امور مادی است.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس همچنین با انتقاد از اینکه؛ جامعه ما نماز جماعت شناس نیست والا مساجد ما خالی از نماگزار نبود، بر اهمیت نماز جماعت اشاره نمود و افزود: بایستی به سمت ترویج فرهنگ نماز بویژه نماز جماعت حرکت کرد چرا که نماز واجبش در جماعت است و ضامن امنیت، عامل توسعه خیرات و از بین برنده مفاسد می باشد.

مدیران بایستی در راس فعالیت های فرهنگی باشند

همچنین مدیر ستاد اقامه نماز استان نیز با تاکید بر اینکه؛ مدیران بایستی در راس فعالیت های فرهنگی باشند، گفت: مدیران صنعت آب و برق از جمله مدیران فعال در زمینه ترویج فرهنگ نماز و قرآن بوده اند.

حجت الاسلام والمسلمین فروزان نژاد افزود: دستگاههای اجرایی بدنه نظام بوده و انتظار نظام نیز از مدیران پرداختن به مسئله نماز و قرآن است چرا که مدیران در راس بدنه نظام می توانند بسیاری از آسیب های اداری و اجتماعی را مرتفع نمایند.

وی افزود: انتظار مردم نیز این است که مدیران مقید ترین افراد جامعه در اقامه نماز میان مجموعه مخاطبین خود و دستگاههای دولتی باشند.  

ضرورت توجه به سلامت معنوی کارکنان

در ادامه مدیرعامل آبفای هرمزگان به نقش و اهمیت ترویج فرهنگ نماز و قرآن در ادارات اشاره کرد و گفت: پرداختن به این موضوع سبب افزایش روحیه خدمتگزاری و اخلاق کاری و کاهش فساد اداری خواهد شد.  حسین خادمی افزود: همانطور که در تمامی ادارات حفظ و توجه به سلامت جسمی کارکنان دارای اهمیت است، توجه به سلامت معنوی آنان نیز بسیار ضروریست.

وی با اشاره به اینکه؛ انعقاد تفاهم نامه فرهنگی صنعت آب و برق با ستاد اقامه نماز و موسسه دارالقرآن هرمزگان را در راستای تحقق تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت این مسئله و اهداف فرهنگی وزارت نیرو بوده است، انجام فعالیت فرهنگی کوتاه و میان مدت و آسیب شناسی نماز را از دیگر فعالیت این شرکت عنوان کرد.

معاون منابع انسانی آبفا و دبیر شورای فرهنگی صنعت آب و برق هرمزگان نیز در این خصوص گفت: این تفاهم نامه  هم راستا با سایر شرکت های آب و فاضلاب کشور، با اهداف آموزش و گسترش آموزه های دینی و نماز، فرآهم آوردن زمینه مشارکت فعال جامعه هدف در راستای توسعه و ترویج فرهنگ نماز و تدوین برنامه های راهبردی ستاد اقامه نماز صنعت آب و برق استان به مدت سه سال به امضاء طرفین رسید.

ابراهیم خادمی پور افزود: این صنعت علاوه تامین آب و برق استان از فعالیت فرهنگی و دینی غافل نبوده و در سال گذشته نیز ترویج فرهنگ قرآن، نماز و نماز جماعت، امر به معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب و برنامه های تحکیم بنیان خانواده از جمله محور های فعالیت های فرهنگی  این صنعت در راستای تحقق اهداف فرهنگی و دینی بوده است.

مسئول امور فرهنگی و دینی آبفای استان اظهار داشت: این تفاهم نامه در 9 ماده، دو تبصره با احکام واحد بین شرکت های صنعت آب و برق شامل؛ آب و فاضلاب شهری و روستایی، آب منطقه ای، توزیع برق، برق منطقه ای، مدیریت تولید برق استان و خلیج فارس با ستاد اقامه نماز و موسسه دارالقرآن استان تنظیم شده و از تاریخ امضاء  لازم اجرا است.  

نظر شما