با حضور محمد کیا؛

سمینار آموزشی " کارآفرینی در مشاغل خرد و کوچک" در سالن آمفی تئاتر جهاد دانشگاهی هرمزگان برگزار شد

۱۳۹۴/۰۹/۰۵ - ۰۸:۴۰:۳۳
کد خبر: ۳۴۳۸۲۲
سمینار آموزشی  کارآفرینی در مشاغل خرد و کوچک در سالن آمفی تئاتر جهاد دانشگاهی هرمزگان برگزار شد
عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی گفت: ضرورت تغییر نگرش و نوع سبک زندگی در فرهنگ کار و رفتار کار، تغییرنگرش از ایده تا عمل و مشاغل خانگی را در سمینار" کارآفرینی در مشاغل خرد و کوچک" را برای فراگیران بیان شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ محمد کیا عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی گفت: ضرورت تغییر نگرش و نوع سبک زندگی در فرهنگ کار و رفتار کار، تغییر نگرش از ایده تا عمل و مشاغل خانگی  را در سمینار" کارآفرینی و در مشاغل خرد و کوچک" را برای فراگیران بیان شد.

مولف کتاب کارآفرینی گام به گام با بیان اینکه باید در کشور بتوانیم کارآفرینی ایجاد کنیم افزود: دانشجویان را باید به سمت فضای واقعی اقتصادی کشیده تا کارآفرینی منزلت اجتماعی  پیدا کند و قشر بیکار تحصیل کرده جامعه را به سمت کارآفرینی سوق دهیم.

وی با بیان اینکه باید بتوانیم ایجاد کار را به عنوان یکی از آرزوهای جوانان بدل کنیم افزود: این امر موجب می شود که  تمایل جوانان به سمت کارآفرینی بیشتر شود زیرا کارآفرینی مانند یک بذر است که باید منتظر برداشت آن باشیم و کاربر روی چند نسل آینده را می طلبد.

عضو هیت علمی جهاددانشگاهی تصریح کرد: افراد برای کسب اشتغال اگر به سمت کارآفرینی بروند خوب است اما باید در نظر داشت که از نظر فرهنگ و آموزش بستر مناسبی مهیا نشده است که بایدتلاش کنیم با راه اندازی مراکز رشد، شرکت های خرد را داشته باشیم تا کارآفرینانبتوانند مراحل تکامل و حمایتی خود را بگذرانند.

وی افزود: در کشور سازمانی که نقش هم افزایی مشاغل خرد که آنها را تبدیل به برند کند را نداریم با شکل گیری این برنامه در جامعه می توانیم برند جامعه بین المللی  را در کشور مشابه سازی کنیم.

وی با بیان اینکه به موضوع  کارآفرینی در دانشگاهها به صورت جدی پرداخته نمی شود گفت: ما هنوز در مقطع دانشگاهی اندیشه ای برای آینده شغلی دانش آموختگان نداشته ایم و این امر برای خانواده ها به یک دغدغه تبدیلشده و مشکلات شغلی فرزندان خود را به بعد از دانشگاه ها محول کردند و انتظار آنانبعد از اتمام تحصیل از دولت است که برای همه شهروندان شغل ایجاد کند که این یک باور غلط است.

عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی گفت: ضرورت تغییر نگرش و نوع سبک زندگی در فرهنگ کار و رفتار کار، تغییرنگرش از ایده تا عمل و مشاغل خانگی  را در سمینار" کارآفرینی در مشاغل خرد و کوچک" را برای فراگیران بیان شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز