رئیس اداره کار، رفاه و امور اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم:

آموزش کارگران و کارفرمایان حوادث کار را کاهش می دهد

۱۳۹۴/۰۹/۰۵ - ۰۹:۴۳:۵۶
کد خبر: ۳۴۳۸۴۹
آموزش کارگران و کارفرمایان حوادث کار را کاهش می دهد
رئیس اداره کار، رفاه و امور اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: برگزاری دوره های آموزشی حفاظت فنی و بهداشت، نقش مهمی در کاهش حوادث ناشی از کار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، سلیمان رنجبری با بیان این مطلب اعلام کرد: بیشترین حوادث ناشی از کار در قشم، به فعالیت کارگران ساختمانی اختصاص دارد.

وی گفت: برای کاهش این حوادث دوره های ایمنی و HSE همانند جوشکاری در ارتفاع و کار بر روی داربست با همکاری موسسه آموزش عالی قشم و مرکز فنی و حرفه ای در این منطقه برگزار می شود.

رنجبری با تاکید بر الزام کارفرمایان به فراهم ساختن محیط امن کاری برای کارگران ایرانی، افزود: به منظور پیشگیری از حوادث کار و همچنین جلوگیری از اشتغال اتباع خارجی، بازرسان اداره کار و نیروی انتظامی قشم دو روز در هفته را به گشت مشترک و بازدید ازفضای کار و کارگاه ها اختصاص داده اند.

به گفته رئیس اداره کار، رفاه و امور اجتماعی، کارفرمایانی که به حوزه ایمنی محیط کار و اشتغال اتباع غیرمجاز توجه نداشته باشند برای بار اول پنج برابر حداقل دستمزد روزانه یک کارگر جریمه و در صورت تکرار و در مرتبه دوم،10 برابر حداقل دستمزد روزانه یک کارگر جریمه و به مراجع قضایی نیز معرفی خواهند شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز