مونسان؛

تاکید بر پتانسیل های کیش درتوسعه گردشگری سلامت در مراسم افتتاح کنگره نورو آندوسکوپی

۱۳۹۴/۰۹/۰۷ - ۰۸:۲۷:۵۹
کد خبر: ۳۴۴۲۴۸
تاکید بر پتانسیل های کیش درتوسعه گردشگری سلامت در مراسم افتتاح کنگره نورو آندوسکوپی
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درپیامی در آیین افتتاح کنگره بین المللی نوروآندوسکوپی ازبرنامه های بلند مدت کیش درزمینه توسعه گردشگری سلامت خبرداد.

 به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، مونسان در پیامی در آیین افتتاح کنگره بین المللی نوروآندوسکوپی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری محافل علمی وتخصصی به میزبانی جزیره کیش و بهره گیری از پتانسیل های این منطقه آزاد در توسعه گردشگری سلامت گفت: بدون شک سلامت و بهداشت یک جامعه از مهم ترین و اصلی ترین نیازهای زندگی و یکی از زیرساخت های توسعه کشور است و آنچه که امروز به عنوان سلامت و بهداشت جامعه مطرح است تنها مربوط به سلامت جسمی نیست چرا که بنا به تعریف سازمان بهداشت جهانی، تندرستی تنها فقدان بیماری یا نواقص دیگر در بدن نیست بلکه تندرستی به معنای نداشتن هیچ‌گونه مشکل روانی، اجتماعی، اقتصادی و سلامت جسمانی برای هر فرد جامعه است.

وی افزود: ضمن اینکه اهمیت توسعه بهداشت عمومی از آن جهت برجسته‌تر می‌شود که عدالت اجتماعی را در حوزه سلامت برای جامعه و به تبع آن کل کشور به ارمغان می آورد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به ابلاغ سیاست های کلان در حوزه سلامت از سوی مقام معظم رهبری و حمایت قاطع رئیس محترم جمهور از این طرح بزرگ گفت: بارقه های امید به جامعه پزشکی و عموم مردم کشور بازگشت  و در سال 1393 برنامه های طرح نظام سلامت در اولویت کار دولت تدبیر و امید قرار گرفت.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با درایت و پشتکار وزیر محترم بهداشت و همکاران ایشان و سایر نهادهای مسئول و با همراهی بی نظیر جامعه پزشکی کشور طرح تحول نظام سلامت آغاز شد و از همان ابتدا آثار پرخیر و برکتش در جامعه نمایان گردید .

مونسان با بیان اینکه دولت تدبیر و امید از همان ابتدای تشکیل نشان داد که هدفش تغییر ساختاری در راستای نظام‌مند کردن بهداشت و سلامت در کشور است گفت:  در این مسیر نیز جامعه فرهیخته و دانشمند پزشکی با توجه به درک عمیق از کاستی ها و نیازهای سلامت کشور توانسته‌اند همدلی و همزبانی را به معنای واقعی در این طرح عظیم به منصه ظهور برسانند.

وی افزود: کشور بزرگ ایران مهد عالمان بی شماری در حوزه پزشکی مانند ابن سینا و زکریای رازی است که آثار و مطالعات آنها سالیان سال در دانشگاه ها تدریس می شده است ، ایران همچنین به عنوان نخستین سازنده بیمارستان آموزشی جهان به نام جندی‌شاپور شناخته می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: امروزه نیز پزشکان ایرانی ارج و قرب زیادی در جامعه پزشکی جهان دارند و نامداران بزرگی هم اکنون در اقصی نقاط جهان کرسی های مهمی را در معتبرترین دانشگاه های دنیا از آن خود کرده‌اند و خوشبختانه هم اکنون نیز کشور به لحاظ تخصصی و فوق تخصصی در حوزه پزشکی یکی از بهترین منابع انسانی را داراست و اساتید برجسته ای در دانشگاه های داخلی کشور به تربیت نیروی انسانی متخصص مشغول هستند که از این لحاظ شایسته است تا این گنجینه پر بها به نحو مطلوبی محافظت و مورد استفاده بهینه قرار گیرد.

 مونسان ازحضور این استعداد های بی نظیر در کشور به عنوان ضامن ارتقاء جایگاه کشور در حوزه پزشکی جهان یاد کرد که می تواند ایران را به عنوان مرکز بین المللی درمان و سلامت در منطقه و به تبع آن در سطح جهانی مطرح سازد..

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درادامه از جزیره زیبای کیش به عنوان مقصد نمونه گردشگری کشورنام برد که سالیانه پذیرای بیش از یک و نیم میلیون گردشگر داخلی و خارجی است وی افزود:  کیش بدلیل دارا بودن جاذبه های طبیعی و آب و هوایی مناسب و همچنین برخورداری از امکانات مناسب حمل و نقل هوایی و دریایی ، امکانات اقامتی و پذیرایی و مراکز تفریحی متعدد واجد تبدیل شدن به قطب توریستی منطقه نیز هست.

 مونسان گفت: منطقه آزاد کیش همچنین براساس مصوبات شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور ماموریت دارد تا در زمینه گردشگری سلامت و جذب گردشگران خارجی جهت درمان و استفاده از امکانات بهداشتی و درمانی منطقه فعالیت نماید .در این راستا با توسعه فیزیکی بیمارستان کیش فضای مورد نیاز و امکانات سخت افزاری درمان‌های تخصصی در این بیمارستان مهیا شده و با بکارگیری پزشکان متخصص مقیم و ادواری بسیاری از تخصص های پزشکی در این جزیره نیز راه اندازی شده است لذا امروز می‌توان با افتخار این بیمارستان را به لحاظ کاربردی با بسیاری از مراکز درمانی شهرهای بزرگ کشور مقایسه کرد.

وی تاکید کرد: امروز دیگر مردم جزیره کیش و مسافران آن برای درمان و بسیاری از جراحی های خود مانند گذشته ، نیازی به ترک کیش و مراجعه به مراکز درمانی داخل کشور ندارند. البته هنوز اقدامات توسعه بیمارستان و راه اندازی بخش های درمانی آن ادامه داشته و تلاش می شود تا با جذب متخصصان بیشتر، امکان درمان و مراقبت از بیماران در شرایط هتل بیمارستان در این مرکز بیشتر شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به برنامه های بلند مدت سازمان درزمینه توسعه سلامت گفت: این برنامه ها با جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی و همچنین ساخت یکی از مجهزترین هتل های بیمارستانی هسته ای در جنوب جزیره کیش همراه است .

وی درپایان افزود: آب و هوا و طبیعت زیبای این منطقه و همچنین عدم نیاز به صدور ویزا برای اتباع خارجی این فرصت را فراهم کرده است تا در بحث گردشگری سلامت ، منطقه آزاد کیش گام های محکم و مطمئنی را برداشته و در آینده ای نه چندان دور مراحل توسعه این طرح را با موفقیت پشت سر بگذارد.

گفتنی است کنگره بین المللی نورو آندوسکوپی از 6 تا 8 آذر به میزبانی جزیره کیش برگزار می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز