کرمپور:

۳۵۲ هزار نفرتحت پوشش توزیع شیررایگان هستند

۱۳۹۴/۰۹/۰۷ - ۱۱:۲۲:۳۸
کد خبر: ۳۴۴۳۵۲
۳۵۲ هزار نفرتحت پوشش توزیع شیررایگان هستند
مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان ازآغاز توزیع شیر رایگان در مدارس سراسر استان هرمزگان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ علی کرمپور صبح امروز در آیین نمادین توزیع شیر رایگان مدارس هرمزگان که در مدرسه پسرانه شهید برخورداری ناحیه یک بندرعباس برگزار شد افزود:مدارس ابتدایی،متوسطه اول و دوم ،مراکز پیش دبستانی ضمیمه مدارس دولتی و غیر دولتی و مراکز شبانه روزی کودکان بی سرپرست تحت پوشش بهزیستی به همراه کارکنان شاغل در مدارس از این طرح بهره مند هستند.

وی تصریح کرد:هم اکنون موجودی شیر خریداری شده به تعداد پنج میلیون پاکت است که روزانه در مدارس تحت پوشش توزیع می گردد.

وی اضافه کرد:با توجه به اعتبار تخصیصی، بیش از16میلیون پاکت شیر برای دوره 45روزه پیش بینی شده است که برابر برنامه زمانبندی توزیع می گردد.

کرمپور همچنین گفت:در حالیکه سال گذشته 270هزارنفر از این طرح بهره مند بودند امسال دوره متوسطه دوم به جمعیت اضافه شده است و جمعیت تحت پوشش را به 352هزار نفر رسانده است.

به گفته مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان کل اعتبار مصوب این طرح یکصد میلیارد ریال است .

کرمپور علت تاخیر در توریع شیر مدارس را فقدان کارخانجات تولید و بسته بندی شیر در استان اعلام کرد و گفت:ازآنجاییکه نرخ شیر مصوب کشوری است با رایزنی فراوان با کارخانجات استان همدان موفق به تهیه شیر شدیم که این امرمقداری تاخیر را به همراه داشت.

این مقام مسوول با تاکید براینکه شیر به عنوان مهمترین منبع مفید غذایی برای رشد دانش آموزان از اهمیت بالایی در سرانه غذایی برخوردار است از والدین و مربیان درخواست کرد روند توزیع شیر و همچنین مصرف دانش اموزان را تحت نظر داشته باشند تا به درستی مورد مصرف قرارگیرد.

نظر شما