رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت :

خسارت ۱۵میلیاردتومانی تگرگ به هندوانه کاران هرمزگانی

۱۳۹۴/۰۹/۰۸ - ۱۰:۲۴:۵۱
کد خبر: ۳۴۴۷۳۰
خسارت ۱۵میلیاردتومانی تگرگ به هندوانه کاران هرمزگانی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت : تگرگ به 400هکتار از اراضی زیرکشت هندوانه روستای راونگ شهرستان میناب خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی و صندوقه بیمه، بالغ بر 15میلیارد تومان خسارت به کشاورزان وارد شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، ناصر حیدری پوری در بازدید از مزارع هندوانه روستای راونگ میناب افزود: متاسفانه به دلیل تگرگ هفته گذشته خسارات هنگفتی به بهره برداران وارد کرده است بطوری که تمام هندوانه ها با بوته از بین رفته است وقابلیت عرضه به بازار را ندارد.

وی تصریح کرد : براساس شرایط قانونی بند(ج ) و( د) تبصره 11قانون بودجه سال 94 به دنبال این هستیم که در صورت امکان خسارت وارده به کشاورزان را از مجاری قانونی پیگیری کنیم .

حیدری پوری بیان داشت : متاسفانه بخش اندکی از محصولات بیمه بوده اند وبخش عمده آن به دلیل عدم وجود نقدینگی ،بهره برداران موفق به انجام عملیات بیمه وخرید بیمه نامه نشده اند.

وی در انتها تاکید کرد : برای جلوگیری از کاهش زیان بلاهای طبیعی کشاورزان رو به کشت های متراکم وگلخانه ای بیاورند وبا بیمه کردن محصولات خود از حمایت های بیمه ای در زمان حوادث برخوردار شوند.

لازم به ذکر است در این بازدید هاشمی نماینده مردم درمجلس شورای اسلامی، پاکدامن فرماندار شهرستان میناب  ، سالاری مدیر جهاد کشاورزی میناب  وجمعی از مسئولان حضور داشتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز