طی هشت ماه اخیر محقق شد؛

صدور و تمدید ۹۷۰۰ فقره گواهینامه‎ دریانوردی در هرمزگان

۱۳۹۴/۰۹/۰۸ - ۱۰:۵۶:۴۵
کد خبر: ۳۴۴۷۵۷
صدور و تمدید ۹۷۰۰ فقره گواهینامه‎ دریانوردی در هرمزگان
از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از 9 هزار و 744 فقره انواع گواهینامه‎های دریانوردی در مراکز صدور اسناد دریانوردان هرمزگان صادر و به متقاضیان تحویل شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، "مهدی نوفرستی" معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن اعلام این خبر گفت: تغییر و تعویض گواهینامه‏های دریانوردی براساس اصلاحیه کنوانسیون  STCW2010 با در نظر گرفتن شایستگی، مهارت و آموزش دریانوردان انجام می شود.

وی افزود: 5هزار و 125 فقره گواهینامه شایستگی و مهارت و همچنین 4هزار و 619 فقره گواهینامه جانبی و بیش از 4 هزار فقره شناسنامه دریانوردی توسط اداره امتحانات و گواهینامه های دریانوردی استان طی سال جاری صادر و تعویض شده است.

نوفرستی گفت: استان هرمزگان در زمینه آزمونهای مربوطه حدود 589 نفرآزمون در زمینه های قایقرانی، افسر دوم شناورهای ۳ هزارتنی، ملوانی نامحدود و کاربر موتور های دریایی برگزار کرده است.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: دریانوردان پس از کسب تجربه و مهارت های عملی و تخصصی مجوز فعالیت در آب های کشور و منطقه را دریافت می کنند.

این مقام مسئول اضافه کرد: در استان هرمزگان ۱۱ مرکز آموزش فنون دریایی برای آموزش متقاضیان اشتغال در بخش های مختلف حرفه دریانوردی وجود دارد.

نوفرستی در پایان گفت: ناوبری شناور، آشنایی با ساختار و تعادل بدنه شناور، ارتباطات مخابراتی، دوره های جانبی آتش نشانی، کمک های اولیه و فنون بقا در دریا از آموزش هایی هستند که در مراکز آموزش فنون دریایی هرمزگان ارائه می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز