برگزاری همایش انجمن های حمایت زندانیان استان هرمزگان در قشم

۱۳۹۴/۰۹/۱۰ - ۰۸:۳۵:۱۳
کد خبر: ۳۴۵۴۴۷
برگزاری همایش انجمن های حمایت زندانیان استان هرمزگان در قشم
همایش هم اندیشی حمایت از زندانیان استان هرمزگان با حضور ریاست دادگستری شهرستان قشم و دادستان انقلاب این شهر وهمچنین مدیران عامل و کارکنان این نهاد درمحل هتل بهشت قشم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، محسن دلاوری رئیس دادگستری شهرستان قشم در این همایش از رکود اقتصادی و دور شدن از فرهنگ اسلامی به عنوان دو رکن مهم در افزایش جرایم منجر به حبس نام برد.

وی با تاکید بر واژه رأفت و ارج نهادن اسلام به مقام انسان ها، بیان داشت: باید با استفاده از ایده ها و نظرات متخصصان، کارشناسان و اندیشمندان کشورمان جایگزین مناسبی را برای مجازات زندان با هدف حمایت از خانواده ها و هدایت مجرمان منظور کنیم.

به گفته دلاوری، سالم سازی فضای اقتصادی کشور و پایبندی به فرهنگ ناب اسلامی از مهمترین ارکان کاهش جرم محسوب می شوند که عمل به آن می تواند ما را در مقابل بسیاری از مشکلات اجتماعی، اقتصای، سیاسی و ... بیمه کند.

وی، افزایش آمار جدایی خانواده ها و بزه کاری های فرزندان طلاق در اجتماع را به عواملی همچون دور شدن جامعه از فرهنگ اسلامی و مشکلات عدیده اقتصادی مرتبط  دانست و اظهارامیدواری کرد: از شرایط بین المللی ایجاد شده در کشور باید برای رفع محرومیت های اقتصادی با هدف سالم سازی اجتماع بیشترین بهره را ببریم.

رئیس دادگستری شهرستان قشم،کمک به خانواده زندانیان را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: تا زمان ایجاد شرایط ایده آل و جایگزین مجازات های غیر حبس برای زندانیان، باید با فراهم کرد شرایط کسب و کار مناسب با واگذاری وام های خوداشتغالی اجازه ندهیم نبود سرپرست خانواده ها به از هم پاشیدگی کانون خانواده منجر شود.

شرکت کنندگان در این همایش به ارائه ایده ها و تبادل افکار برای افزایش سرمایه انجمن های حمایت از زندانیان و برگزاری دوره های آموزشی برای مددکاران تاکید کردند.

بازسازی شخصیت زندانیان، آموزش فنی و حرفه ای افراد زندانی با هدف ایجاد اشتغال پس از دوران حبس و پرداخت وام اشتغال، توجه به مباحث بهداشتی و درمانی آنان نیز از دیگر موضوعات مطرح شده در این همایش بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز