شهردار میناب عنوان داشت

شهر میناب با چالش جدی ساخت و ساز غیر مجاز روبروست/ با متخلفان برخورد قاطع خواهیم داشت

۱۳۹۴/۰۹/۱۰ - ۰۹:۰۱:۲۳
کد خبر: ۳۴۵۴۷۱
شهر میناب با چالش جدی ساخت و ساز غیر مجاز روبروست/ با متخلفان برخورد قاطع خواهیم داشت
محمد داشی جان در جلسه رسیدگی به تخلفات ماده 100 قانون شهرداری ها گفت: رعایت اصول شهر سازی و ساخت و سازهای عمومی سطح شهر نیازمند نظارت جدی و دقیقی است و بایستی جلوی هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در میناب، شهردار میناب در ادامه اظهار داشت : لازمه ارائه خدمات مناسب به شهروندان در سطح شهر نیازمند رعایت قانون  می باشد ولی متاسفانه  درساخت و سازهای غیر‌ مجاز شهر میناب شاهد عدم تمکین به قانون و فرار از دست قانون را شاهد هستیم و شهرداری میناب را با چالش جدی در ارائه  خدمات در نقاط مختلف شهر روبرو کرده است .

داشی جان درباره نمودهای بی قانونی و ساخت و ساز های غیر مجاز گفت: شهر میناب بواسطه گستردگی و پراکندگی در نقاط مختلف شهر شاهد موضوعات مختلفی چون تصرف زمین های دولتی و حتی زمین های تحت مالکیت خود شهرداری می باشم که شهرداری با توجه به امکانات خود از تصرف و زمین خواری در سطح شهر جلوگیری کرده است.

وی در باره نمود دیگر ساخت و سازهای غیر مجاز را ساخت و سازها بر زمین های خود افراد می باشد که البته فاقد کاربری مسکونی می باشند و اغلب شاهد احداث مسکن بر زمین های دارای کاربری باغات یا فاقد کاربری هستیم و این ناشی از وجود باغات مختلف سطح شهر نیز می باشد و عده ای دیگر از افراد جهت فرار از پرداخت عوارض ساختمانی و پروانه ساخت اقدام به ساخت بنای غیر مجاز در سطح شهر می کنند.

شهردار میناب خاطر نشان ساخت این ساخت و سازهای غیر مجاز در وهله اول خود فرد را با مشکل دریافت خدمات روبرو می کند و همیشه نگران برخورد های قانونی با تخلف انجام شده است و یکی نکته قابل تعمل دیگر نوع مصالح بکار رفته در این ساخت و سازها و عدم رعایت قوانین ساخت ساز است که عموما شاهد بنای های هستیم که هیچگونه استحکام را در برابر حوادث ندارد .

داشی جان همچنین خاطر نشان ساخت که عدم امکان  ارائه امکانات و خدمات شهری به این ساخت و سازهای غیر مجاز که اکثر در حاشیه شهر صورت می گیرد و سبب ایجاد سکونتگاه های غیر مجازی باعث مشکلات فراوانی برای مجموعه مدیریت شهر فراهم کرده که شاهد مشکلات فراوانی در حوزه های بهداشتی ، امنیتی و خدماتی روبرو هستیم که با توجه به این موارد ضرورت ورود دستگاههای متولی در حوزه برای جلوگیری از مشکلات و تبعات آن می طلبد.

این مسئول با تقدیر از اعضای کمیسیون ماده صد که مرجع اتخاذ تصمیمات در خصوص ساخت و سازهای غیر مجاز می باشند از ضرورت پیشگیری از این معضل با حضور متولیان امر و همچنین مشارکت عمومی و شهروندان در گزارش سریع از ساخت و سازهای غیر مجاز در محل زندگیشان برای داشتن شهری کمترین معضلات شهر سازی عنوان داشت.

داشی جان در خصوص راهکارهای جلوگیری از این مشکل گفت شهرداری میناب با استقرار گشت پلیس ساختمانی بصورت نامحسوس در سطح شهر در برخورد با متخلفین عملکرد خوبی را داشته و همچنین با ابلاغ طرح بازنگری جامع شهر میناب در اینده نزدیک و با تغییرات گسترده ای که در حوزه تغییر کاربرهای ها بوجود آمده امکان ساخت و سازهای بیشتری را برای شهروندان بوجود اورده که می تواند این مشکل را تا حدوده برطرف نماید و شهروندان بصورت قانونی اقدام به ساخت و ساز  با کسب مجوز های لازم داشته باشند

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز