همزمان با هفته پژوهش و فناوری؛

نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری با حضور استاندار هرمزگان افتتاح شد

۱۳۹۴/۰۹/۱۵ - ۰۷:۲۰:۴۴
کد خبر: ۳۴۶۶۶۷
نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری با حضور استاندار هرمزگان افتتاح شد
نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان هرمزگان همزمان با هفته پژوهش و فناوری با حضور جاسم جادری استاندار هرمزگان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، جاسم جادری در حاشیه افتتاح این نمایشگاه با بیان اینکه استان هرمزگان به عنوان یک منطقه اقتصادی و تجاری، آماده سرمایه گذاری های کلان است، عنوان کرد: پژوهش در زمینه های سرمایه گذاری یکی از نیازهای استان است و در طرح های پژوهشی دانشگاه ها و نهادهای دولتی، باید مسائل استان در اولویت قرار گیرد.

وی پژوهش را یکی از عوامل تعیین کنننده و تاثیرگذار در فرآیندهای توسعه ای دانست و افزود: تحول بنیادین کشورهای جهان اول نیز به دلیل اهمیت پایه ای تحقیق و پژوهش در این کشورهاست.

استاندار هرمزگان ادامه داد: تحقیقاتی که تنها در قفسه کتابخانه ها جای بگیرد گرهی از مشکلات بازنخواهد کرد و پژوهش ها باید قابلیت اجرایی شدن داشته باشند.

جادری تصریح کرد: توسعه استان هرمزگان به صورت دریا محور و با نگاه ویژه به صنایع دریایی تعریف شده که این موارد نیز باید در پژوهش های استانی مود توجه باشد.

وی خاطرنشان کرد: فراهم شدن بستر تجاری سازی پژوهش ها و استفاده فراگیر از آنها در صنعت و دیگر حوزه های مرتبط می تواند حرکت توسعه ای کشور را در میان مدت و بلند مدت تضمین کند.

شایان ذکر است؛ در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان هرمزگان 450عنوان تحقیقاتی و پژوهشی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته که این پژوهش ها توسط 25 نهاد علمی و اجرایی در یک سال گذشته انجام شده است.

70 درصد این طرح ها دانشگاهی است که شامل پایان نامه ها و طرح های پژوهشی کارفرمایی است و حدود 30 درصد نیز توسط سایر بخش ها انجام شده است.

نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان هرمزگان از 14تا 18 آذرماه در مرکز گفتگوی تمدن ها در بندرعباس پذیرای علاقمندان است.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز