مدیر ناحیه یک بندرعباس:

تاکنون ۳۰۰ بی‌سواد جذب کلاس‌های سوادآموزی شده‌اند

۱۳۹۴/۰۹/۱۵ - ۱۰:۰۸:۱۷
کد خبر: ۳۴۶۷۶۷
تاکنون ۳۰۰ بی‌سواد جذب کلاس‌های سوادآموزی شده‌اند
مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه یک بندرعباس اظهار داشت: حجم ابلاغی دوره سوادآموزی برای ناحیه یک بندرعباس 720 نفر بوده که تاکنون 300 نفر تحت پوشش قرارگرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا در بندرعباس، محمد قویدل مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه یک بندرعباس با اشاره به اهتمام جدی این ناحیه آموزشی برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در جامعه گفت: جلسات متعدد داخلی، دوره‌های آموزشی برای آموزش‌دهنده‌ها، بازدید از نحوه تشکیل و برگزاری کلاس‌های درس ونیز جلسات با دهیاری‌ها و بخشداری‌ها در راستای شناسایی و جذب حداکثری بی‌سوادان صورت گرفته است.

وی علل استقبال برخی بی‌سوادان را مشکلات اقتصادی، فرهنگی، مهاجرت فصلی کشاورزان و همچنین قبیح ندانستن بی‌سوادی در بین افراد دانست.

قویدل با اشاره به آموزش افرادی که مسئولیت آموزش بی‌سوادان را بر عهده‌دارند گفت: یک دوره توجیهی کتب سوادآموزی برای 70 آموزش‌دهنده در این ناحیه برگزارشده که در این دوره 2 جلد کتاب سوادآموزی با موضوعات روش کلاس داری، تدریس، نکات ضعف تدریس، فنون و آداب برخورد با بزرگ‌سالان و غیره برای آموزش‌دهنده‌ها تدریس شد.

بازدید از کلاس‌های دوره‌های مختلف سوادآموزی

مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه یک بندرعباس اظهار داشت: برای بررسی و پیگیری مسائل سوادآموزان، بازدید از کلاس‌های دوره‌های مختلف سوادآموزی ازجمله سوادآموزی، انتقال و تحکیم در چهار حوزه شمیل، تخت، قلعه قاضی و سطح شهر توسط مسئولین و مؤسسه حقوقی طرف قرارداد (سازمان دانش‌آموزی استان هرمزگان) صورت گرفته است.

قویدل اضافه کرد: این بازدیدها به‌صورت ماهانه و برای پیگیری نکات قوت و ضعف کلاس‌ها و همچنین برطرف سازی مشکلات پیش روی سوادآموزان و آموزش‌دهندگان انجام می‌شود.

جلسه با بخشداری و نمایندگی آموزش‌وپرورش تخت

به گفته قویدل جلسات متعدد با بخشداری و نمایندگی آموزش‌وپرورش بخش تخت به‌منظور پیگیری اولیاء بی‌سواد باقی‌مانده این حوزه که موفق به ثبت‌نام نشده‌اند، برگزارشده است. تا پس از شناسایی افراد برای جذب آنها در کلاس‌های سوادآموزی اقدام شود.

این مسئول افزود: لیست کلاس‌های تشکیل‌شده دوره‌های سه‌گانه سوادآموزی در حوزه تخت در اختیار بخشدار و نمایندگی آموزش‌وپرورش قرار داده‌شده تا در راستای کنترل و نظارت بیشتر مورداستفاده آنها قرار گیرد.

تسهیل شناسایی بی‌سوادان با کمک مرکز بهداشت بندرعباس

مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه یک بندرعباس تصریح کرد: طبق جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی، با توجه به اشراف داشتن این مراکز از اهالی منطقه، شناسایی بخشی از افراد بی‌سواد توسط بهورزان و خانه بهداشت‌ها صورت گرفته است.

به بیان قویدل تعداد سه هزار و 300 کشاورز، بومی و افراد مهاجری که از شهر و استان‌های دیگر در فصل کاشت به مناطق روستایی بندرعباس مهاجرت می‌کنند و بدون سواد هستند را شناسایی کرده و پس از استعلام در سامانه سوادآموزی این مدیریت، بیش از 130 نفر واجد شرایط دوره سوادآموزی و در سنین 10 تا 49 سال قرار دارند.

بازدید بسیج سازندگی بخش تخت و کارشناسان سوادآموزی آموزش‌وپرورش ناحیه یک

قویدل گفت: تفاهم‌نامه همکاری متقابل بین بسیج سازندگی روستای کشکو و نمایندگی آموزش‌وپرورش بخش تخت در راستای آموزش دوره‌های سوادآموزی در این روستا برقرار شد. در این همکاری افراد بسیجی که دارای والدین بی‌سواد هستند درزمینهٔ باسواد کردن ولی خود اقدام خواهند کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: وظیفه اطلاع‌رسانی در جهت شناساندن بسته‌های حمایتی و تشویقی دولت و همچنین محدودیت‌های احتمالی و پیگیری و پرداخت موارد تشویقی با همکاری نمایندگی آموزش‌وپرورش بخش تخت انجام خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز