استاندار هرمزگان در آئین گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو:

دانشجو باید دارای تفکر آزادی خواهانه باشد/کمک به رفع مشکلات جامعه رسالت مهم دانشگاهیان است

۱۳۹۴/۰۹/۱۷ - ۰۷:۲۱:۳۳
کد خبر: ۳۴۷۴۲۰
دانشجو باید دارای تفکر آزادی خواهانه باشد/کمک به رفع مشکلات جامعه رسالت مهم دانشگاهیان است
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: عدالت خواهی از آرمان های دانشجویی است و بر این اساس دانشجویان باید قدرت انتقاد را پیدا کنند و نسبت به بی عدالتی ساکت نباشند و دانشجو باید ایده های نو ارائه دهد و دارای تفکر آزادی خواهانه باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، جاسم جادری در آئین گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو که در دانشگاه هرمزگان برگزار شد، عنوان کرد: افزایش تعداد دانشجویان، دانشگاه ها و اساتید دانشگاهی در کشور نشان دهنده پیشرفت و توسعه کشور است که این حرکت رو به جلو به آسانی به دست نیامده است.

وی با بیان اینکه تولید علم در کشور داریم اما باید از علم شغل و ایده های نو به وجود آید، ادامه داد: تاکید مقام معظم رهبری بر ایجاد جنبش نرم افزاری و نهضت علمی در کشور برای ایجاد تحول در کشور است.

استاندار هرمزگان با اشاره به سخن امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه دانشگاه مبدا همه تحولات است، افزود: آرمان خواهی دانشجویی و تولید علم از مسائل مهم در دانشگاه است و با توجه به هزینه هایی که برای ساختن دانشگاه و تربیت دانشجویان صورت می گیرد، باید افزایش درجه علمی دانشجویان نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد.

جادری تصریح کرد: عدالت خواهی از آرمان های دانشجویی است و بر این اساس دانشجویان باید قدرت انتقاد را پیدا کنند و نسبت به بی عدالتی ساکت نباشند و دانشجو باید ایده های نو ارائه دهد و دارای تفکر آزادی خواهانه باشد.

وی در ادامه به تبیین هدف های دانشگاه پرداخت و اظهار داشت: دانشگاه باید بتواند مرزهای علم و دانش و فناوری را گسترش دهد و روحیه تحقیق را در جامعه و به ویژه در نسل جوان افزایش دهد و تعلیم و تربیت و ارتقا فرهنگی در اجتماع را هم به عهده بگیرد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان بیان داشت: همچنین دانشگاه باید نیازها و مشکلات اجتماعی و مردم را شناسایی و به دولت در رفع این مشکلات کمک کند و حاصل کار دانشگاه باید تربیت نیروهای متعهد و متخصص برای اداره و مدیریت کشور باشد.

جادری با بیان اینکه رسالت دانشگاهیان این است که دغدغه مشکلات اجتماعی را داشته باشند، اضافه کرد: ما انتظار داریم دانشگاه به کمک مسئولان و برنامه ریزان و دیگر اقشار اجتماع بیاید و در غیر این صورت تنها پوز روشنفکری گرفتن و خود را از جامعه جدا کردن، هیچ دردی را دوا نمی کند.

وی دانشگاه را کانون تولید علم در جامعه و مرکز پویایی و بیداری فکری دانست و گفت: دانشگاهیان باید در جهت قطع وابستگی کشور به بیگانگان تلاش کنند و از رسالت های مهم دانشجویان بیداری جامعه است.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: روز دانشجو باید منجر به بیداری و هوشیاری و آشنایی دانشجویان با وظایف خود  شود.

در این مراسم از دانشجویان برتر دانشگاه هرمزگان تقدیر شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز