مدیر منطقه آزاد هرمز عنوان کرد؛

ممنوعیت ورود صنایع مخل محیط زیست به منطقه ویژه هرمز

۱۳۹۴/۰۹/۱۸ - ۰۹:۲۲:۰۳
کد خبر: ۳۴۷۸۸۶
ممنوعیت ورود صنایع مخل محیط زیست به منطقه ویژه هرمز
مدیر منطقه آزاد هرمز گفت: با تصویب نهایی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در زمینه الحاق هرمز به منطقه آزاد قشم، ورود صنایع مخل محیط زیست به این جزیره ممنوع خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، عباس خدادادزاده با بیان این مطلب، اعلام کرد: نگاه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به هرمز به عنوان جزیره پاک، جلوگیری از فعالیت صنایع مخل سلامت محیط زیست می باشد.

وی ادامه داد: فاز اول مطالعات راهبردی جزیره هرمز توسط شرکت مشاور به پایان رسیده و با تصویب نهایی الحاق این جزیره به منطقه آزاد قشم در مجلس شورای اسلامی، برنامه جذب سرمایه گذاران در زمینه فعالیت های گردشگری، بهداشت و درمان، صنایع غیرآلاینده، تجارت، خدمات، ورزش و حوزه فرهنگ در این جزیره آغاز خواهد شد.

مدیر منطقه آزاد هرمز همچنین با اشاره به شرایط  ویژه سیاست خارجی کشورمان و علاقمندی انبوه سرمایه گذاران خارجی برای فعالیت در ایران، اظهار کرد: جزیره هرمز به دلیل شرایط آب و هوای کاملا سالم، می تواند در حوزه های مختلف با جذب سرمایه گذاران به مرکز مهم حوزه سلامت و گردشگری برای مسافران داخل و خارج کشور تبدیل شود.

وجود سواحل زیبای جزیره هرمز نیز از موضوعاتی بود که خدادادزاده به اهمیت آن برای جذب سرمایه گذاری در زمینه ورزش های آبی، ایجاد پلاژ بانوان و آقایان و همچنین فضای مناسب برای ورزش های ساحلی مورد تاکید قرار داد.

وی از تصویب چارت سازمانی این مدیریت خبر داد و اظهار داشت: با هماهنگی و پیگیرهای صورت گرفته انتظار می رود تصویب نهایی لایحه الحاق هرمز به سازمان منطقه آزاد قشم بزودی انجام شود.

جزیره هرمز با 42 کیلومتر مربع وسعت در ورودی خلیج فارس یکی از جزایر چهار گانه شهرستان قشم محسوب می شود. این جزیره با اهدای 36 شهید در دوران دفاع مقدس و در مقایسه با جمعیت سال های جنگ تحمیلی توانست عنوان بیشترین تعداد شهدای اهدا شده به انقلاب را بخود اختصاص دهد.

هم اکنون بیش از شش هزار نفر در جزیره استراتژیک هرمز زندگی می کنند که اکثر آنان درآمد خود را از طریق صید و صیادی تامین می کنند و با توجه به ظرفیت های مهم گردشگری موجود در این جزیره شامل غار نمکی، قلعه پرتغالی ها، کوههای رنگی، معدن خاک سرخ، طیف وسیعی از خاک رنگی که همه ساله با حضور هنرمندان کشور بزرگترین فرش خاکی در آن ایجاد می شود به همراه سواحل زیبا و مهمان نوازی مردم خونگرم آن با ارائه غذاهای خوشمزه دریایی می تواند به یک قطب مهم گردشگری کشور تبدیل شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز