رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان بندرعباس؛

وجود بیش از ۱۴۰۰ موقوفه در شهرستان بندرعباس

۱۳۹۴/۰۹/۱۸ - ۱۰:۵۶:۱۲
کد خبر: ۳۴۷۹۵۴
وجود بیش از ۱۴۰۰ موقوفه در شهرستان بندرعباس
رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان بندرعباس از وجود ۱۴۴۴ مورد موقوفه در این شهرستان خبرداد و گفت: از این تعداد، ۱۱۶۲ موقوفه بدون درآمد و ۲۸۲ موقوفه درآمدزا است

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، حجت الاسلام مصطفی آزادی با اشاره هفته وقف و رحلت پیامبر اسلام(ص)، پیامبر اکرم(ص) را به عنوان اولین واقف دین مبین اسلام معرفی کرد و اظهارداشت: وقف در بین مسلمانان به عنوان سنتی حسنه شناخته شده‌است.

وی اعتمادسازی در عملکرد و تشویق جهت وقف‌های جدید را سرلوحه امور این نهاد دانست و افزود: در سال جاری، 23 وقف جدید ابلاغ شده که تاکنون 34 مورد موقوفه در شهرستان بندرعباس به ثبت رسیده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بندرعباس از وجود 1444 موقوفه در شهرستان بندرعباس خبرداد و گفت: از این تعداد، 1162 موقوفه بدون درآمد و 282 موقوفه درآمدزا است.

وی با بیان اینکه در 9 ماهه اخیر، 6 میلیون ریال اجرای نیات شده است، برپایی مراسم روضه خوانی، تلاوت قرآن، برگزاری مراسمات ویژه چهارده معصوم، تعمیر حسینیه، پرداخت شهریه طلاب و حقوق خدام، تامین آب شرب مستمندان، تامین هزینه‌های در راه ماندگان از مهمترین نیات وافقین برشمرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بندرعباس همچنین تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون، 30 سند موقوفه در شهرستان بندرعباس دریافت شده است.

حجت الاسلام آزادی همچنین به تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های انجام شده توسط اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرعباس در ماه‌های اخیر پرداخت و اجرای طرح آرامش بهاری و طرح نشاط معنوی، برپایی مراسمات ضیافت الهی، مراسمات گرامیداشت امامزادگان، اجرای طرح حافظان قرآن، برگزاری مسابقات اذان، سوگواره یاس نبوی، برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی و تجمع لبیک یاحسین(ع)، اقامه نماز ظهر عاشورا از اهم این برنامه‌ها ذکر کرد.

این مسئول از دیوارکشی، سروریس بهداشتی و برج نور و آسفالته یک کیلومتر از جاده امامزاده شاه معزالدین و همچنین زیرسازی بقعه متبرکه امامزاده سیدحاضر و پیشرفت 65 درصدی کار عمرانی این بقعه به عنوان دیگر فعالیت‌های این نهاد یاد کرد.

وی از برگزاری همایش وقف و رسانه در بندرعباس خبرداد و گفت: به مناسبت فرا رسیدن هفته وقف، همایش مزبور با هدف تشریح برنامه‌های هفته وقف در هرمزگان و تبیین فرهنگ این سنت حسنه با حضور اصحاب رسانه و سخنرانی مدیران کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان، فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیمای مرکز خلیج فارس در سالن اجتماعات بانک توسعه و تعاون برگزار شد.

حجت الاسلام آزادی، دیدار پرسنل اداره اوقاف و امور خیریه با امام جمعه و نماینده ولی فقیه استان، نواختن زنگ وقف در مدارس مرکز استان و شهرستانها، غبار‌روبی و عطر‌افشانی بقاء متبرکه، افتتاح نمایشگاه هفته وقف، غبار‌روبی مزار شهدا، قرائت زیارت‌نامه حضرت رسول(ص) از راه دور و تجمیع بزرگ لبیک یا رسول الله در بقاء متبرکه  را از جمله برنامه‌های هفته وقف برشمرد.

وی در ادامه، برپایی ایستگاه «همه واقف باشیم» و خیمه های وقف در بندرعباس، برگزاری نشست های صنفی با بازاریان، همایش یاوران وقف و تجلیل از واقفان خیراندیش، سرکشی از واقفان پیشکسوت و ارائه گزارش کار پیش از خطبه‌های نمازجمعه از دیگر برنامه‌های اداره اوقاف و امور خیریه در هفته وقف یاد کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرعباس، هدف از برگزاری نشست های ویژه وقف را آسیب شناسی هفته وقف و ارائه راهکارهای علمی عنوان کرد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز