​مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های هرمزگان؛

ثبت ۵۶ میلیون تردد در جاده‌های هرمزگان و احداث پایانه ترانزیتی در حوزه حمل و نقل بین‌المللی

۱۳۹۴/۰۹/۲۴ - ۰۹:۱۳:۱۹
کد خبر: ۳۴۹۴۶۰
ثبت ۵۶ میلیون تردد در جاده‌های هرمزگان و احداث پایانه ترانزیتی در حوزه حمل و نقل بین‌المللی
​مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های هرمزگان از افزایش دو درصدی رشد ترانزیت ، ثبت 56 میلیون تردد خودرو و احداث پایانه ترانزیتی در حوزه حمل و نقل بین‌المللی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، علیرضا مجرد در آستانه فرا رسیدن هفته حمل و نقل و رانندگان در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذاری روز ملی حمل و نقل و رانندگان گفت : این روز یادآور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در تاریخ 26 آذر سال 1362 به رانندگان و مسئولان حمل و نقل کشور مبنی بر تخلیه و انتقال کالا از  بنادر جنوبی کشور است.

وی ضمن گرامیداشت این روز ارزشمند و تاریخی در حوزه حمل و نقل افزود :  در بهبوهه آغاز جنگ تحمیلی بود که جامعه حمل و نقلی کشور با بسیج تمام امکانات خود در کمترین زمان ممکن به بنادر جنوبی کشور شتافتند و نسبت به تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی و مورد نیاز کشور و انتقال آن به دیگر نقاط اقدام کردند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان هرمزگان در ادامه سخنان خود اظهارداشت : در هشت ماهه امسال 2 میلیون و 200 هزار تن کالا در بخش ترانزیت توسط 13 شرکت حمل و نقل بین‌المللی ثبت شده است که این رقم بیانگر رتبه نخست هرمزگان در بخش ترانزیت کشور است.

وی تصریح کرد: برخی اقدامات زیرساختی از جمله مکانیزه کردن سیستم‌های عملیاتی شامل صدور پروانه تردد، صدور پروانه مابه‌التفاوت سوخت، ساماندهی وضعیت ناوگان و سایر حوزه‌ها زمینه برتری استان را موجب شد به طوری که با افزایش هشت درصدی در سال 94 به جایگاه استان نخست کشور در این حوزه دست یافتیم.

 افزایش 2 درصدی ترانزیت خارجی

مجرد اضافه کرد: در بخش ترانزیت خارجی نیز افزایش دو درصدی عملکرد حاصل از مکانیزه کردن سیستم‌ها و تکیه بر توان نرم‌افزاری در این حوزه است.

این مقام مسئول از توسعه طرح مکانیزاسیون سامانه و تحت وب قرار دادن سامانه خبر داد و گفت: با عملیاتی شدن این طرح که هم اکنون در حال پیگیری است سرعت و سهولت خدمات‌رسانی تحول چشمگیری را به خود خواهد دید.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های هرمزگان همچنین گفت: با همکاری گمرک در دی‌ماه امسال با پیاده‌سازی سیستم نرم‌افزاری در بنادر شهید رجایی و باهنر و ارتباط با گمرک این فرآیند انجام خواهد شد.

 احداث پایانه ترانزیتی در حوزه حمل و نقل بین‌المللی

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های هرمزگان ، در همین راستا از احداث پایانه ترانزیتی در حوزه حمل و نقل بین‌المللی خبر داد و گفت: این طرح در دست پیگیری است.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد حمل و نقل داخلی کالا با بیان اینکه 152 شرکت و شعبه حمل و نقل کالا در هرمزگان فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: از مجموع کل شرکت‌ها که بیشتر آن در بندرعباس متمرکز است 112 شرکت در سه پایانه شهرهای بندرعباس، بندرخمیر و بندرلنگه ساماندهی شده که این میزان 74 درصد از کل این شرکت‌ها را شامل می‌شود.

جابه‌جایی 12 میلیون تن انواع کالا

به گفته مجرد در مدت هشت ماهه امسال 12 میلیون تن انواع کالا با انجام حدود 695 هزار سفر کامیونی جابه‌جا شده‌ که بندرعباس با 76 درصد بیشترین حجم جابه‌جایی کالا را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های هرمزگان همچنین گفت: بیشترین محموله‌های جابه‌جا شده در شهرهای بندرعباس و بندرلنگه کالاهای وارداتی، در بندرخمیر سیمان و در شهرهای میناب، رودان و حاجی‌آباد محصولات کشاورزی است.

وی بیان داشت: متوسط جابه‌جایی کالا در هر سفر 17 تن است که به طور متوسط روزانه 2 هزار و 824 سفر بار در حال انجام است.

مجرد در ادامه از فعالیت 200 گشت نامحسوس کنترل و نظارت خبر داد و گفت: این گشت‌ها در بازرسی‌های خود 220 مورد تخلف شرکت‌ها را ثبت و 430 راننده متخلف را نیز شناسایی کرده‌اند.

وی اضافه کرد: در راستای سالم‌سازی فعالیت‌ها 30 فقره اوراق جعلی توسط این گشت‌ها کشف و برای شش نفر جاعل نیز پرونده تشکیل شده است.

جابجایی یک میلیون مسافر

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های هرمزگان در ادامه به فعالیت بخش مسافری اشاره کرد و با بیان اینکه سه پایانه مسافربری در استان فعالیت دارند، گفت: امسال بیش از یک میلیون جابه‌جایی مسافر توسط 44 شرکت، یک شعبه و 21 نمایندگی در استان راهبری شده است.

به گفته وی در بخش حمل و نقل روستایی نیز 15 نمایندگی فعالیت دارند ضمن اینکه با اختصاص 100 دستگاه ون به متقاضیانی که از آموزش و پرورش معرفی نامه داشته‌اند جابه‌جایی دانش‌آموزان در روستاها نیز انجام شده است.

ثبت 56 میلیون تردد در محورهای هرمزگان

وی همچنین از استقرار 10 دوربین نظارتی، هشت دستگاه دوربین ثبت تخلف و نصب دستگاه تردد شمار در 58 مکان خبر داد و گفت: برابر آمار دستگاه‌های تردد شمار بیش از 56 میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان هرمزگان ثبت شده که بیانگر جایگاه این استان در صنعت حمل و نقل است.

مجرد بیشترین تردد را با 28 درصد در محورهای منتهی به بندرعباس و بندر شهید رجایی ذکر کرد و گفت: در بخش حوادث جاده‌ای نیز امسال برابر آمار پزشکی قانونی در هفت ماهه یک‌هزار و 599 فقره تصادف به وقوع پیوسته است که با کاهش 11 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در مجموع 212 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه هرمزگان در شاخص کشوری تلفات جاده‌ای برون شهری در جایگاه استان سی و یکم کشور ایستاده است، بیان داشت: 30 نفر از تلفات یاد شده سوانح رانندگی به محورهای روستایی اختصاص دارد که از این حیث در جایگاه استان ششم کشور هستیم.

این مسئول اضافه کرد: در مجموع با احتساب تلفات محورهای اصلی و فرعی در جایگاه استان 26 کشور هستیم که این آمار با توجه به حجم تردد و جایگاه استان در حمل و نقل کالا نشان از عملکرد قابل قبول سیستم‌های نظارتی در محورهای استان دارد.

فعالیت 25 مجتمع رفاهی

مجرد همچنین با اشاره به فعالیت شرکت‌های خدمات رفاهی یادآور شد: هم‌اکنون 25 مجتمع خدماتی در استان در حال فعالیت هستند که با افتتاح چهار مجتمع دیگر تا پایان سال، شمار مجتمع‌های فعال به 29 مورد خواهد رسید.

به گفته وی برای احداث 45 مجتمع نیز موافقت اصولی صادر و در مجموع 65 مجتمع نیز مکان‌یابی شده است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های هرمزگان در پایان طرح پیمایش سوخت و تحویل سوخت بر اساس پیمایش را اقدام بسیار مهمی در جهت مدیریت مصرف و جلوگیری از قاچاق سوخت اعلام کرد و گفت: علاوه بر انجام این علمیات بزرگ، نصب دستگاه توزین در حال حرکت که بدون توقف تناژ حمل شده را وزن خواهد کرد نقش بسیار مهمی در کنترل و سرعت بخشی به فرایند حمل و نقل دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز