دستگاه قضایی استان هرمزگان؛

دستور انهدام بیش از هزار و دویست و پنجاه تن برنج آلوده و مسموم صادر شد

۱۳۹۴/۰۹/۲۸ - ۰۹:۴۵:۳۸
کد خبر: ۳۵۰۹۰۱
دستور انهدام بیش از هزار و دویست و پنجاه تن برنج آلوده و مسموم صادر شد
در پی کشف محموله ای یک هزار و دویست و پنجاه تنی از برنج آلوده به سم خطرناک فسفید آمونیوم در استان هرمزگان ،با استناد به قانون مواد خوراکی ،آشامیدنی و بهداشتی مصوب 22/2/1344 و به منظور صیانت از بهداشت و سلامت عمومی جامعه دستور انهدام این محموله توسط قاضی رسیدگی کننده به پرونده صادر گردید.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،بر اساس این خبر، محموله برنج مذکور؛ از کشورهای اروگوئه ،تایلند و ایالات متحده آمریکا و از طریق مبادی قانونی وارد کشور شده بود وعوامل  خاطی ، قصد داشتند این محموله را در بازار توزیع کنند که با دستور رئیس کل دادگستری  و ورود به موقع دستگاه قضایی استان ،قاضی رسیدگی کننده به پرونده  دستور انهدام محموله مذکور را  صادرنمود.

این محموله که در سال 2012 میلادی و از طریق مبادی قانونی وارد کشور گردیده بود ،به علت شرایط بد نگهداری دچار آفت زدگی و شپشک شده و تاریخ مصرف آن منقضی گردیده است .

مسئولان نگهداری از این برنج های آلوده برای دفع آفت  و به منظور توزیع آن در بازار از سم غیر مجاز و خطرناک  فسفید آمونیوم استفاده نموده اند که در نهایت منجر به فساد کامل و غیر قابل استفاده گردیدن این محموله برنج شده است.

پس از اطلاع دادگستری کل استان هرمزگان و با دستور حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری ،رئیس کل دادگستری استان ، مبنی بر لزوم ورود دستگاه قضایی به مسئله  ،پرونده ای در این خصوص در یکی از شعب دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس، تشکیل و پس از بررسی کم و کیف ماجرا ، دستور انهدام این محموله صادر گردید.

قاضی رسیدگی کننده به پرونده ، جلوگیری از اثرات زیانبار توزیع و مصرف این محموله برنج  بر سلامت جامعه را علت اصلی صدور حکم مذکور اعلام نموده ومی افزاید : در حال حاضر پرونده مذکور در دست رسیدگی بوده و در خصوص این موضوع ، دو نفر به دستگاه قضایی استان هرمزگان احضار شده اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز