مدیر کل سازمان زمین شناسی کشور گفت:

برداشت بی رویه آب از دشت میناب کنترل شود

۱۳۹۴/۰۹/۲۸ - ۱۰:۵۳:۵۴
کد خبر: ۳۵۰۹۵۶
برداشت بی رویه آب از دشت میناب کنترل شود
مدیر کل سازمان زمین شناسی کشور گفت : برداشت بی رویه آب از دشت میناب کنترل شود .

به گزارش خبرگزاری برنا در میناب، محمد رضا هزاره ای درنشست ستاد بحران شهرستان میناب اظهار کرد : بحران ایجاد فروچاله ها حاصل عدم مدیریت آب در استان هرمزگان است و این بحران چندین برابر نرم جهانی آن است.

وی ادامه داد : یکی از دلایل تشدید این بحران تبدیل شدند یک لوله انتقال آب به  دو   لوله  ، برای انتقال آب شهرستان میناب به بندر عباس است.

مدیر کل سازمان زمین شناسی کشور با بیان اینکه انتقال آب بین حوزه ی درواقع علت ایجاد این فروچاله ها در شهرستان میناب است ؛ یعنی انتقال آّب از حوزه میناب به حوزه بندرعباس و اذعان کرد : شاید در کوتاه مدت به نفع کشور باشد ولی در بلند مدت به ضرر کشور است.

وی اظهار کرد : تنها راه مدیریت منابع آب در شهرستان این است که مسئله برداشت بی رویه آب از دشت میناب کنترل شود.

هزاره ای در ادامه سخنان  خود افزود : با کنترل و توقف برداشت آب از دشت میناب ، در آینده شاهد تغزیه آبخوان ها به وسیله آب های سطحی باشیم . 

وی گفت : اگر زلزله 4 ریشتر یا بالاتر در این شهرستان اتفاق بی افت شاهد نشست بیش از این ، زمین خواهیم بود.

این مدیر مسئول در ادامه سخنان خود در نشست ستاد بحران میناب با اشاره به شرایط بحرانی شهرستان میناب تاکید کرد :  هر چه زود تر برای تامین آب بندرعباس باید از آب شیرن کن و آب دریا استفاده شود .

وی همچنین در پایان تصریح کرد : باید کشور و استان هرمزگان به سمت کشت محصولاتی گام بردارد که کمترین آب برای کشت آن محصول نیاز باشد.

نظر شما