استاندار هرمزگان تأکید کرد:

فعالیت قابل تقدیر شهرداری بندرعباس به دور از سیاسی‌کاری/ حمل و نقل و ترافیک از مهمترین مسائل مدیریت شهری است

۱۳۹۴/۰۹/۲۹ - ۰۷:۱۵:۰۷
کد خبر: ۳۵۱۲۲۳
استاندار هرمزگان با بیان اینکه همه ما می‌دانیم که امروز ترافیک با زندگی روزمره شهروندان عجین شده است، گفت: فرهنگسازی مبرم‌ترین نیاز حمل و نقل و ترافیکی در شهرها است.

به گزارش خبرگزاری برنا در بندرعباس، جاسم جادری پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از فعالین عرصه حمل و نقل که در سالن فردوسی شهرداری مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: اقدامات شهرداری بندرعباس طی دو سال اخیر جای تقدیر فراوان دارد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری بندرعباس به دور از سیاسی‌کاری مشغول خدمات‌رسانی هرچه بهتر به شهروندان است، افزود: مردم نیز همین توقع را دارند و از کسانی که مسئولیت اجرایی پذیرفته‌اند، انتظار دارند به اجرائیات پرداخته و مسائل سیاسی را به اهل آن واگذار کنند.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: همه ما می‌دانیم که امروز ترافیک با زندگی روزمره شهروندان عجین شده است.

جادری با بیان اینکه مبحث حمل و نقل و ترافیک از مهمترین مسائل مدیریت شهری است، بیان کرد: به موضوع حمل و نقل دورن‌شهری و ترافیک آن باید نگاه ویژه شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون در جهان بیش از 500 میلیون خودرو وجود دارد، ادامه داد: در کشور ما نیز حدود سه درصد تولید ناخالص ملی که رقمی بالغ بر چهار هزار میلیارد تومان است، بر اثر تصادفات رانندگی بر باد می‌رود.

استاندار هرمزگان همچنین با اظهار اینکه علاوه بر آلودگی‌های صوتی، زیست‌محیطی آلودگی هوا و غیره، شیوع بیماری‌های مختلف و همچنین نقص عضو و بسیاری مشکلات دیگر، از حوادث رانندگی نشأت می‌گیرد.

جادری بیان کرد: نقض قوانین راهنمایی و رانندگی، نبود فرهنگ صحیح رفتاری در عابرین پیاده و عدم پذیرش رفتارهای ترافیکی پیامدهای وخیمی در بحث حمل و نقل و ترافیک شهری به وجود آورده است.

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ‌سازی مبرم‌ترین نیاز حمل و نقل و ترافیکی در شهرها است، ادامه داد: «اتوبوس شادی»، یکی دیگر از اقدامات شایسته تقدیر شهرداری بندرعباس در راستای فرهنگسازی ترافیکی شهر است.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه خردسالی بهترین زمان ممکن برای شکل‌دهی به شخصیت و فرهنگ آینده‌سازان جامعه است، بیان کرد: هرچه رفتار و گفتار والدین به یکدیگر نزدیک باشد، یادگیری در کودکان ساده‌تر و بهتر خواهد شد.

جادری با تأکید بر اینکه باید ترافیک را به عنوان یک فرهنگ بپذیریم، گفت: فرهنگ، مجموعه‌ای از شیوه‌های زندگی و رفتارهای اعضای یک جامعه است که دارای دو بخش مادی و معنوی است.

وی با بیان اینکه افزایش توان آموزشی در حوزه ترافیکی ضرورت دارد، اضافه کرد: یکی از مهمترین مشکلات ترافیکی، عابرین پیاده هستند، زیرا هیچ گونه نظم و ترتیبی در آنها وجود ندارد.

جادری بر حذف باورهای غلط ترافیکی تأکید و اظهار کرد: برخی تصور می‌کنند کوتاه‌ترین مسیر، بهترین مسیر است در حالی که همه ما می‌دانیم دیر رسیدن بهتر است از هرگر نرسیدن.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز