رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان هرمزگان گفت:

آموزش تلفیقی و فراگیر اولویت آموزش و پرورش افراد استثانی است

۱۳۹۴/۱۰/۰۱ - ۱۲:۰۱:۱۹
کد خبر: ۳۵۲۲۷۷
آموزش تلفیقی و فراگیر اولویت آموزش و پرورش افراد استثانی است
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان هرمزگان گفت: آموزش تلفیقی و فراگیر و حضور دانش آموزان دارای نیازهای ویژه در مدارس عادی از اولویت های این نهاد است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، شهباز بارانی در جمع دانش آموزان آموزشگاه استثنایی ارمغان قشم گفت: دریافت خدمات آموزش فراگیر و همچنین خدمات توانبخشی توسط همه دانش آموزان از دیگر اولویت های آموزش و پرورش استثنایی می باشد.

وی ادامه داد: این نهاد تلاش می کند با جذب و شناسایی نوآموزان از بدو تشخیص ناتوانی و ارائه خدمات مشاوره ای بهاولیا و خود دانش آموزان شرایط مناسب تری را برای پوشش تحصیلی آنان فراهم کند.

به گفته رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان هرمزگان توانبخشی یعنی ارائه دادن خدمات حتی به  نوآموزانی که دارای معلولیت از بدو تولد هستند.

بارانی افزایش کلاس های ضمیمه در مدارس عادی و دوره متوسطه حرفه ای را از دیگر برنامه ها برای گسترش پوشش تحصیلی دانش آموزان استثنایی برشمرد و گفت: این فعالیت ها برای زندگی این دانش آموزان به صورت عادی در جامعه و تحقق شعار " دسترسی و توانمند سازی هرکس با هر توانایی" انجام می شوند.

توانمندسازی دانش آموزان استثنایی اولویت آموزش و پرورش قشم است

رئیس آموزش و پرورش شهرستان قشم نیز در این مراسم توانمند سازی دانش آموزان استثنایی و فراهم ساختن زمینه زندگی عادی آنها در جامعه را از اولویت های اصلی آموزش و پرورش قشم برشمرد.

بهرام پور اشرف گفت: دانش آموزان استثنایی همانند سایر شهروندان به ادامه تحصیل، اشتغال و ازدواج نیاز دارند و باید برنامه ریزی دقیقی برای آموزش و پرورش آنان انجام شود.

وی ادامه داد: براساس سرشماری سال 1390، هزار و 295 فرد دارای معلولیت در جزیره قشم وجود دارد که 82 درصد آنان دارای یک معلولیت، 13 درصد دو معلولیت و چهار درصد آنان سه معلولیت یا بیشتر دارند.

رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان قشم اظهار داشت: بیش از 41 درصد این معلولان با سواد هستند و سه درصد نیز دارای تحصیلات عالیه می باشند.

وی ادامه داد: تجربه نشان داده در صورتی که شرایط شکوفایی استعداد برای دانش آموزان معلول فراهم شود در زمینه های مختلف ورزشی، اجتماعی و فرهنگی مقام های ملی و بین الملیی خوبی کسب کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز