آغاز بکار بزرگترین رویداد دریایی کشور در جزیره کیش با حضور اداره کل بنادر هرمزگان

۱۳۹۴/۱۰/۰۲ - ۱۲:۲۳:۳۴
کد خبر: ۳۵۲۷۵۴
آغاز بکار بزرگترین رویداد دریایی کشور در جزیره کیش با حضور اداره کل بنادر هرمزگان
هفدهمین همایش و نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی به میزبانی جزیره کیش صبح امروز با حضور "جهانگیری" معاون اول رییس جمهور، "نعمت زاده" وزیر صنعت، معدن و تجارت و "جهاندیده" معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان بنادر و دریانوردی گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، این رویداد بزرگ دریایی کشور در حالی آغاز به کار کرده است که اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حضور پررنگ و نقش فعالی در بخش های مختلف آن دارد.

این مجموعه بزرگ دریایی و بندری به ریاست "ابراهیم ایدنی" مدیرکل و معاونین فنی و دریایی و مدیران بنادر تابعه آن در بزرگترین همایش دریایی کشور حضور یافته است.

"اسحاق جهانگیری" معاون اول رییس جمهور در آیین افتتاحیه این همایش، توسعه صنایع دریایی را کلید اصلی پویایی اقتصاد ایران دانست.

وی خواستار راه اندازی مجدد کشتی سازی صدرا شد و اضافه کرد: از سال 95 به بعد، سالی 890 هزار نفر فارغ التحصیل دانشگاهی نیازمند اشتغال در بازار کار هستند که سیاست دولت در این رابطه، ایجاد و توسعه صنایع کوچک است.

جهانگیری تصریح کرد: با توسعه سواحل مکران و دریای عمان، نفت ایران از طریق خط لوله به خارج از تنگه هرمز انتقال و صادر می شود.

"محمدرضا نعمت زاده" وزیر صنعت معدن و تجارت نیز در این همایش ضمن بیان این مطلب که پذیرش نیروی انسانی صنایع دریایی در قالب بورسیه صورت می گیرد، گفت: این انحصار باید با پذیرش آزاد دانشجو طی سال جاری شکسته شود.

وی افزود: برای توسعه صنایع دریایی در 5 سال آینده نیاز به 4 میلیارد دلار منابع مالی است که در همین راستا، دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی برای حل مشکلات صنایع آغاز بکار کرده است.

"پیمان مسعود زاده" دبیر هفدهمین همایش صنایع دریایی و دریانوردی و هفتمین نمایشگاه دو سالانه دریایی نیز در حاشیه مراسم گفت: 200 شرکت داخلی و50 شرکت خارجی در فضایی به وسعت 6 هزار و 500 مترمربع محصولات و توانمندی های خود را در حوزه صنایع دریایی و دریانوردی به نمایش می گذارند.

وی افزود: نمایشگاه دو سالانه دریایی نیز از تاریخ یکم تا چهارم دی ماه در مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش برگزار می شود و همه روزه از 18 تا 22 پذیرای بازدید کنندگان خواهد بود.

مسعود زاده برگزاری میزگرد کشتی سازی و پنل های دریایی، ارائه 38 مقاله بصورت شفاهی، نمایشگاه دوسالانه عکس و نقاشی و نمایش شناورهای شاخص ایران همچون جماران و شناورهای زیرسطحی نیروی دریایی از دیگر برنامه های این همایش عنوان کرد.

گفتنی است، اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان به همراه سازمان بنادر در بخش نمایشگاهی این رویداد با در اختیار گرفتن یک غرفه به مساحت 65 مترمربع، پذیرای بازدیدکنندگان است.

در این نمایشگاه، آخرین دستاوردهای صنایع دریایی کشور در بخش تامین تجهیزات، ساخت شناور و سازه های دریایی به نمایش درآمده و فرصت بازاریابی و انعقاد قرارداد بین بهره برداران و سازندگان بررسی می شود.

شعار نمایشگاه توسعه صنایع دریایی امسال با رویکردی درون زا و برون گرا است که قرار است با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و تعاملات بین المللی بارقابتی کردن محصولات فراهم شود.

شناسایی و معرفی فرصت های سرمایه گذاری و ارائه توانمندی ها و آخرین دستاوردهای صنایع، تأسیسات و سامانه های دریایی و بندری در فضای باز و سر پوشیده در جزیره کیش از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه و همایش است.

همچنین در این نمایشگاه زمینه های مشارکت در خصوص  بنادر و کشتیرانی، صنایع ساخت و تعمیر کشتی، صنایع فرا ساحلی، خدمات دریایی و بندری، معرفی سازندگان و تأمین کنندگان تجهیزات دریایی و قوانین، استانداردها و کنوانسیون های بین المللی فراهم خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز