مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان:

هرمزگان در اجرای ماده ۱۶قانون شوراهای آموزش و پرورش الگوی کشوری باشد

۱۳۹۴/۱۰/۰۳ - ۱۰:۴۲:۰۵
کد خبر: ۳۵۳۰۹۰
هرمزگان در اجرای ماده ۱۶قانون شوراهای آموزش و پرورش الگوی کشوری باشد
مدیرکل و دبیر شورای آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به اهمیت اعمال ماده 16 و ضرورت تامین منابع حاصل از آن به نفع آموزش و پرورش بیان داشت: اگرچه این قانون در کشور از اجرای مناسب و شایسته ای برخوردار نیست اما امیدواریم با نظر مساعد و اهمتام جدی مقام عالی دولت در استان و همگرایی همه اعضای شورای آموزش و پرورش ، هرمزگان به عنوان اولین استان کشور ،در اجرای صحیح و همه جانبه این قانون، الگوی کشوری باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، علی کرمپور در نشست شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان افزود: برابر ماده 16 قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش در استانها، شهرستانها و مناطق کشور کلیه شهرداری ها موظفند با توجه به نیازهای پیش بینی شده در طرحهای تفصیلی شهرها با استفاده ازامکانات و مجوزهای قانونی خود زمینه احراز مالکیت زمینهای پیش بینی شده جهت توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی شهرهای مربوطه را برای ادارات آموزش و پرورش فراهم سازد.

وی ادامه داد: برای تأمین اعتبارات لازم جهت اجرای این ماده شورای آموزش و پرورش شهرستان یا منطقه می تواند با پیشنهاد و تصویب شورای استان بخشی از هزینه های خرید زمین و ساخت فضاهای آموزشی و پرورشی را از سازندگان واحدهای جدید تجاری دریافت و به حساب خزانه واریز نمایند.

این مقام مسوول اضافه کرد:100 درصد منافع دریافتی به صورت تخصیص یافته در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.

کرمپور خاطر نشان کرد: آنچه می تواند هرمزگان را در اجرای این ماده قانونی که نقش بسیار مهمی در حمایت از برنامه های آموزش و پرورش دارد الگوی کشوری نماید وحدت، همدلی و ایجاد این نگرش است که همه آموزش و پرورش را از خود می دانند و برای توسعه و رشد و بالندگی آن دغدغه دارند.

دبیر شورای آموزش و پرورش هرمزگان همچنین در این نشست با اشاره به 24 تا 30 دی ماه هفته شوراهای آموزش و پرورش، بیان داشت: در این راستا برنامه های متنوعی برای تبیین جایگاه این شورا و استفاده از ظرفیت آن اجرا خواهد شد.

کرمپور شوراهای آموزش و پرورش را از اصلی ترین ارکان این مجموعه دانست و افزود: باید تلاش کنیم تا شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان جایگاه اصلی خود را در کشور پیدا کند.

وی ادامه داد: برگزاری نشست مشترک شورای آموزش و پرورش با فرمانداران استان نیز از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای این هفته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز