استاندار هرمزگان:

جناح های سیاسی از ناآرامی و قانون شکنی در استان دوری کنند

۱۳۹۴/۱۰/۰۵ - ۰۷:۴۸:۳۱
کد خبر: ۳۵۳۶۰۳
جناح های سیاسی از ناآرامی و قانون شکنی در استان دوری کنند
استاندار هرمزگان گفت: تمامی جناح‌های سیاسی باید توجه داشته باشند که طوری رفتار نکنند، که سبب ناآرامی و قانون شکنی در استان فراهم آید و فضا برای سو استفاده برخی‌ها پدید آید.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، جاسم جادری در نشستی خبری در روز پایانی ثبت نام کاندیدای انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از ابتدای تشکیل تاکنون هر سال یک انتخابات داشته است و این نشان از توجه به مردم سالاری است و هیچ جای دنیا این نوع رویه گزینش نمایندگان را نمی‌توان پیدا کرد.

عالی ترین مقام دولت در استان هرمزگان تصریح کرد: تمامی انتخابات از ابتدا تاکنون با حضور تمامی احزاب و گروه‌ها  به صورت سالم و پرشور برگزار شده است و امید است شاهد تکرار حضور باشکوه آحاد مردم در انتخابات هفتم اسفند باشیم.

وی خاطرنشان کرد: از همان روز نخست نیز مردم نظام جمهوری اسلامی را با رای بالا انتخاب کردند و همواره در شاهد بودیم مردم در انتخابات دستشان برای رای دادن به کاندیداهای مدنظر باز بوده است و کسی از مسئولان ارشد در این نظام کاندیداهایی را سفارش و یا پیشنهاد نمی‌کند.

جادری با اشاره به شرایط بحرانی منطقه اضافه کرد: در چنین شرایطی نه تنها کشورمان امن‌ترین کشور منطقه است بلکه در تمامی این سال‌ها و حتی در دوران دفاع مقدس نیز به بهترین نحو انتخابات را برگزار کرده‌ایم.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه در این دوره نیز در تمامی نقاط کشور ثبت نام از داوطلبان کاندیداتوری امشب به پایان می‌رسد، بیان کرد: در انتخابات خبرگان رهبری یازده نفر اقدام به ثبت نام کرده اند که از این تعداد هفت نفر خارج از استان اعلام کاندیداتوری کرده اند.

جادری اضافه کرد: : تمامی این تعداد در هرمزگان از روز پنجم به بعد ثبت نام آنها به ثبت رسیده است که از این تعداد چهار نفر از اهالی هرمزگان و هفت نفر از خارج از استان ثبت کرده‌اند که سن آنها بین 30 تا 75 است که سه نفر فوق‌لیسانس، مدرک حوزوی پنج نفر، فاقد اطلاعات تحصیلی دو نفر هستند.

وی با بیان اینکه تعداد داوطلبان کاندیداتوری ثبت‌نام شده برای مجلس شورای اسلامی در این استان به 101 نفر رسیده است، اظهار کرد: حداکثر و حداقل سن برای کاندیداتوری 30 الی 75 سال است و مدرک تحصیلی 72 نفر از داوطلبان کاندیداتوری در هرمزگان فوق‌لیسانس، 19 نفر دکتری، سه نفر مدرک حوزوی و سه نفر مدرک لیسانس است.

وی با بیان اینکه تا ساعت 12 امشب برای ثبت نام زمان می‌دهیم، گفت: برای داوطلبی کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی نیز در حوزه انتخابیه بندرعباس 63 نفر، در حوزه انتخابیه غرب هرمزگان 24 نفر و در حوزه شرق هرمزگان 14 نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه در حوزه غرب هرمزگان 17 نفر از ثبت نام کنندگان از اهل سنت هستند، ادامه داد: در حوزه بندرعباس نیز شش نفر و در حوزه شرق یک نفر از اهل سنت هستند.

عالی ترین مقام دولت در هرمزگان با بیان اینکه 9 نفر از ثبت نام کنندگان از نمایندگان فعلی و یا ادوار گذشته هستند، افزود: تمامی مسئولان و دست اندرکاران در استانداری و فرمانداری کاملا طبق قانون عمل کرده و تمام تلاش خود را برای حفظ آرامش و صحیح انتخابات به کار گرفته اند و در این راستا در امر بازرسی نیز به طور متمرکز با افرادی با تجربه و معتمد عمل خواهیم کرد و می‌خواهیم همگان در تمامی مراحل به قانون تمکین کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه توصیه ما این است کسانی که می‌خواهند وارد قوه مقننه شوند از همین الان باید خود در تمامی مراحل از جمله تبلیغات به قانون احترام بگذارند، اظهار کرد:هرمزگان استانی امن و از مردمی منضبط و تابع قانونی بهره‌مند است و تمامی جناح‌ها باید توجه داشته باشند که طوری رفتار نکنند، که سبب ناآرامی و قانون شکنی در استان فراهم آید و فضا برای سو استفاده برخی‌ها پدید آید.

وی از تمامی کاندیدها خواست نسبت به برگزاری نشست‌ها و میتینگ‌ها تابع قانونی و مجوزهای لازم باشند و اضافه کرد: از کاندیداهای که از بیرون نیز افرادی را برای سخنرانی دعوت می‌کنند انتظار می‌رود که خطوط قرمز‌ را رعایت کنند و طوری سخنرانی و عمل نکنند که فضای استان از آرامش کنونی خارج شود.

جادری با بیان اینکه تمامی امکانات برای برگزاری انتخابات در استان بسیج شده است، افزود: همچنین در بین تمامی دستگاه‌ها نیز طبق ابلاغیه‌ها و دستورالعمل‌های دریافتی از مرکز هماهنگی‌ها لازم برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات ایجاد شده است.

استاندار هرمزگان در پایان گفت: برای اینکه کاندیداها از مقررات تبعیت داشته باشند، جزوه‌هایی از مباحث مختلف در اختیار آنها قرار داده شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز