معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم؛

روحانیون غواص در قشم رکورد جهانی کاشت درخت در دریا را شکستند

۱۳۹۴/۱۰/۰۹ - ۱۰:۵۹:۵۲
کد خبر: ۳۵۵۱۷۴
روحانیون غواص در قشم رکورد جهانی کاشت درخت در دریا را شکستند
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از شکستن رکورد جهانی کاشت درخت در عمق دریا توسط هفت تن از روحانیون غواص حوزه عملیه قم در آبهای جزیره قشم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، مسعود کرباسچی با بیان این مطلب گفت: تا کنون رکورد کاشت درخت در عمق 37 و نیم متری دریا در کتاب گینس به چاپ رسیده بود اما روحانیون غواص کشورمان با ورود به عمق 40 متری دریا و کاشت درخت نخل، این رکورد جهانی را شکستند.

وی اعلام کرد: روحانیون غواص همزمان با کاشت نخل در روز میلاد پیامبر اعظم (ص) و امام جعفر صادق (ع) نماز جماعت را نیز در عمق 40 متری آبهای جزیره لارک شهرستان قشم اقامه کردند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم به شعار "پیامبر اسلام (ص) پیام آور رافت و مهربانی" در عملیات کاشت نخل در آبهای قشم اشاره کرد و افزود: در تفاسیر مذاهب اسلامی از نخل به عنوان درخت طیبه یاد شده و کاشت این درخت همزمان با سالروز میلاد پیامبر اعظم (ص) نشانه اهمیت تقویت تفکر وحدت بین مسلمانان است.

به گفته وی، استکبار جهانی تلاش گسترده ای را برای مخدوش کردن چهره اسلام ناب در دستور کار خود قرار داده و در چنین شرایطی اقدام روحانیون غواص در جزیره قشم به عنوان یکی از نقاط راهبردی منطقه و کشور با تنوع مذاهب شیعه و اهل سنت شایسته تقدیر است.

کرباسچی ادامه داد: با توجه به تاکید بزرگان دین برای همگرایی و انسجام بین مسلمانان، امت اسلامی باید از هر فرصتی برای افزایش وحدت و همدلی بین خود استفاده کنند و این اقدام غواصان کشورمان نیز نوید بخش پیام صلح و دوستی به جهانیان می باشد.

بنا به این گزارش، هفت تن از روحانیون غواص حوزه علمیه قم در سالروز میلاد حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) با ورود به عمق 40 متری آبهای نیلگون خلیج فارس در نزدیکی سواحل جزیره لارک، رکورد کاشت درخت در دریا را ٢.٥متر ارتقا دادند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز