مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان:

جاعلان مدرک تحصیلی از پیگرد قضایی مصون نیستند

۱۳۹۴/۱۰/۱۲ - ۰۹:۲۲:۱۸
کد خبر: ۳۵۶۰۷۲
جاعلان مدرک تحصیلی از پیگرد قضایی مصون نیستند
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با تاکید براینکه بزرگترین افتخار آموزش و پرورش برخورداری از بالاترین شاخص سلامت اداری است،به جاعلان مدارک تحصیلی هشداد داد هراقدامی که زمینه سوء استفاده از مدارک تحصیلی را فراهم کند بدون اغماض با پیگرد قضایی روبرو خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، علی کرمپور در نشست کمیته پیشگیری و مقابله با جعل اسناد و مدارک تحصیلی افزود: آموزش و پرورش به عنوان نهاد متولی تعلیم و تربیت و الگو در جامعه، توجه ویژه ای به سلامت اداری دارد و افتخارمی کند که بدون هیچ اغماضی با متخلفان در هر سطحی برخورد جدی خواهد کرد.

وی تصریح کرد: مدارک تحصیلی برآیند جایگاه علمی کشور هستند که باید در صیانت از آن حداکثر تلاش و دقت از سوی مسوولان ذیربط صورت گیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان در ادامه با بیان اینکه اموزش و پرورش با برخی مشکلات نظیر صدور مدارک تحصیلی جعلی و کلاهبرداری توسط برخی افراد سودجو و مراکز آموزشی غیرمجاز در آموزش و پرورش مواجه است بیان داشت:این مراکزغیرمجاز تحت عنوان صدور دیپلم فوری و بدون حضور در کلاس و همچنین چاپ آگهی در روزنامه‌ها و اطلاع رسانی در وب سایت ها و شبکه های اجتماعی تحت عنوان صدور مدرک دیپلم اقدام به جذب داوطلبان می‌کنند که خانواده‌ها باید هوشیار باشند و تصور نکنند که با تبلیغ و یا چاپ آگهی در روزنامه این موسسه می‌تواند معتبر باشد.

وی تاکید کرد: تمام مدارک رسمی آموزش و پرورش از طریق ادارات آموزش و پرورش صادر می‌شود و افراد برای کسب مدرک دیپلم باید به یک واحد آموزشی یعنی مدارس مراجعه و اقدام به ثبت‌نام کنند و پس از طی آموزش‌های لازم مدرک دیپلم خود را اخذ کنند .

کرمپور همچنین گفت : ازآنجاییکه تمام مدارک رسمی آموزش و پرورش از طریق ادارات آموزش و پرورش صادر می شود چناچه هر مرکز دیگری اقدام به ارائه دیپلم کند مدارک آن جعلی و آسیب‌های مختلفی را برای افراد به همراه دارد.

به گفته وی: فرایندی به نام استعلام اصالت مدارک تحصیلی وجود دارد و چنانچه در پروسه استخدام افراد مشخص شود مدرک تحصیلی جعلی بوده فرد دچار مشکلات جدی ناشی ازتخلف جعل و کلاهبرداری خواهد شد.

این مقام مسوول اضافه کرد:اگرافراد با دیپلم جعلی اقدام به ثبت نام در دانشگاه کنند پس از استعلام از آموزش و پرورش هویت مدرک و جعلی بودن آن محرز و تمام سوابق تحصیلی آنان باطل خواهد شد و شخص دارنده مدرک جعلی نیز مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزکان با بیان اینکه از اصالت گواهی نامه های مهارت صادر شده توسط سازمان فنی و حرفه ای و فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز استعلام های لازم بعمل می آید، تاکید کرد: در صورت برخورد با گواهی نامه های مهارت جعلی و صوری پیگیری های قانونی بعمل خواهد آمد.

کرمپور در پایان خاطر نشان کردند: علاوه بر جاعلان،فرد استفاده کننده از مدرک تحصیلی نیز متخلف شناخته می شود و اینکه فردی بخواهد با مدارک جعلی به آموزش و پرورش مراجعه کند،بنا بر صراحت قانون،در درجه نخست متهم ردیف اول در جعل و کلاهبرداری است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز