مدیر کل گردشگری منطقه آزاد قشم خبر داد:

توسعه اقامتگاه های بوم گردی قشم با رویکرد توانمندسازی جامعه محلی

۱۳۹۴/۱۰/۱۳ - ۱۰:۰۷:۴۱
کد خبر: ۳۵۶۵۶۳
توسعه اقامتگاه های بوم گردی قشم با رویکرد توانمندسازی جامعه محلی
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از توسعه اقامتگاه های بوم گردی در کنار حفظ الگوهای محیط زیست، میراث فرهنگی و محیط زیستی با رویکرد توانمندسازی جامعه محلی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، عبدالجواد کمالی بیان داشت: اقامتگاه بوم گردی محلی است که براساس نوع ساختار خدمات رسانی و محصولات ارائه شده در آن با اماکن اقامتی همچون هتل ها و مهمان پذیرها متفاوت است.

وی ادامه داد: گردشگری فرهنگی و روستایی از شاخه های مورد اقبال گردشگران در جهان و ایران است و اماکن اقامتی محلی با نشان دادن سبک زندگی، معماری و غذاهای خوش طعم بومی نقش مهمی در جذب این نوع گردشگران دارند.

کمالی با تاکید بر نقش این اقامتگاه هادر حفظ میراث فرهنگی، افزود: اقامتگاه های بوم گردی در محیط های طبیعی با رعایت بالاترین سطح ضوابط محیط زیستی و سازگاری با معماری و سیمای منطقه احداث می شود و ضمن تعامل با جامعه محلی زمینه حضور طبیعت گردان را با کیفیتی قابل قبول در محیط های طبیعی فراهم می کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در راستای توسعه این اماکن، جلسه توجیهی و آموزشی اقامتگاه های بوم گردی با هماهنگی شبکه بهداشت و درمان و اداره اماکن شهرستان قشم در دهیاری روستای طبل با حضور جوامع محلی برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه نماینده شبکه بهداشت و درمان و رئیس اداره اماکن عمومی شهرستان قشم مسایل آموزش نکات بهداشتی، شرایط و کنترل کیفی بهداشت عمومی، شرایط بحرانی و بیماری های واگیردار و اهمیت نکات امنیتی و انتظامی را برای دهیاران تشریح کردند.

جزیره قشم در جنوب ایران با داشتن جلوه های زیبایی از عالم خلقت در حوزه های مختلف طبیعی به مکانی گردشگری برای دوستداران طبیعت تبدیل شده به طوری که در طول سال جمعیت زیادی از اقصی نقاط کشور و دنیا با سفر به این جزیره از آثاری همانند جنگل دریایی حرا، غار نمکدان، دره تندیس ها، جزایر ناز، خلیج دلفین ها، سواحل زیبا در سرتاسر جزیره، غارهای خوربس، سایت تخم گذاری لاک پشت ها، طیفی از  خاک های رنگی جزیره هرمز، قلاع پرتغالی ها و ... دیدن می کنند.

نظر شما