مدیرعامل آبفای هرمزگان در نشست مجمع عمومی صنعت آبفای کشور؛

عدم تخصیص اعتبار ات در بخش فاضلاب، چالش عمده آبفا در سال ۹۴

۱۳۹۴/۱۰/۱۹ - ۱۰:۲۴:۳۳
کد خبر: ۳۵۸۷۰۳
عدم تخصیص اعتبار ات در بخش فاضلاب، چالش عمده آبفا در سال ۹۴
مدیرعامل آبفای هرمزگان در نشست اعضاء مجمع عمومی وزارت نیرو تاکید کرد: عدم تخصیص اعتبارات کافی در بخش فاضلاب، چالش های بزرگی را برای آبفا در اجرای پروژه های این بخش ایجاد نموده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، حسین خادمی همچنین با اشاره به چالش کمبود آب در شهرهای استان، تاکید کرد: با توجه به توسعه شهرهای استان و به تبع ضرورت توسعه منابع آبی ، تلاش کردیم تا با ارتقاء ظرفیت منابع آبی و شاخص بهره مندی مشترکین از آب سالم ، نیاز آبی شهروندان هرمزگانی تامین نماییم .

 خادمی افزود: درحال حاضر نیاز آبی شهرهای استان 4200 لیتر بر ثانیه است در حالی که ظرفیت فعلی منابع آبی 3400 لیتر بر ثانیه است که بایستی تا پایان برنامه ششم توسعه، ظرفیت منابع آبی به 6 هزار و 700 لیتر بر ثانیه افزایش یابد.

وی گفت: در قالب برنامه جامع مدیریت مصرف و تامین آب با تکیه بر راهکارهای مصرف بهینه و برای رفع بخش اعظم کمبود فعلی و رفع نیاز های آبی آتی ، طرح هایی نظیر؛احداث خط انتقال جگین به جاسک ،احداث و راه اندازی آبشیرینکن بندرعباس، احداث خط انتقال آب از خط محرم و احداث آبشیرینکن در منطقه چارک به شهرستان بستک و جناح ،آبشیرینکن سیریک و گروک،آبرسانی از سد شمیل به شهرهای تخت و قلعه قاضی در مجموع با ظرفیت تولید آب به میزان یک هزار و 850 لیتر بر ثانیه را در دست اجرا داریم که به زودی شاهد بهره برداری از طرح بزرگ آبرسانی جگین-جاسک و آبشیرین کن سیریک خواهیم بود.

 این مقام مسئول در ادامه، با اشاره به اهمیت نقش آب در توسعه شهرها، افزود: همچنین بر اساس پیش بینی های صورت گرفته،تا پایان برنامه ششم توسعه، سهم منابع آبی پایدار استان از آبشیرین کن ها از 42 هزار متر مکعب به 350 هزار مترمکعب در شبانه روز معادل 60 درصد ارتقاء می یابد.  

 وی در پایان؛ فرسودگی تاسیسات تامین ، انتقال و توزیع آب و بالا بودن قیمت تمام شده آب و فاضلاب نسبت به آب بهای دریافتی، بافت شهری نامناسب و نبود نقشه جامع تاسیسات شهری ، عدم امکان دفع فاضلاب به صورت سنتی در شهرهای استان و آبیاری فضای سبز شهری با آب شرب و بهداشتی  را از دیگر چالش های  آبفای هرمزگان عنوان کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز