دانشگاه گریفیث استرالیا با ژئوپارک قشم همکاری می کند

۱۳۹۴/۱۰/۲۰ - ۰۸:۱۹:۳۴
کد خبر: ۳۵۹۰۹۵
دانشگاه گریفیث استرالیا با ژئوپارک قشم همکاری می کند
سرپرست ژئوپارک قشم از تمایل و اعلام آمادگی استادان دانشگاه گریفیث استرالیا برای همکاری در برنامه های مدیریتی مناطق حفاظت شده ژئوپارک در این جزیره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، حمیدرضا محسن پور گفت: اعضای هیئت علمی دانشگاه گریفیث و دانشگاه علامه طباطبایی با حضور در جزیره قشم، از ظرفیت های ژئوسایت ها، فرهنگ غنی مردم و پتانسیل های ژئوپارک قشم آشنا شدند.

وی ادامه داد: پروفسور رالف بالکی (Ralf Buckley) و پروفسور دیوید ویوور (David Weaver) از دانشمندان برجسته دنیا در حوزه ی اکوتوریسم، طی بازدید های خود از ژئوپارک قشم، این جزیره را از مناطق نمونه  ی ژئوتوریسم و اکوتوریسم دانسته و آمادگی خود را جهت همکاری با ژئوپارک قشم اعلام نمودند.

ژئوپارک قشم بعنوان اولین و تنها ژئوپارک خاور میانه در سال 2006 با وسعتى بالغ بر300,000 هکتار که محدوده غربی جزیره را در برمی گرفت در فهرست شبکه جهانی ژئوپارک ها به ثبت رسید.

در این دوره تنها 19 کشور جهان ژئوپارک ثبت شده داشتند که ایران نیز به واسطه ژئوپارک قشم یکى از این 19کشور دارای ژئوپارک در شبکه جهانی ژئوپارک ها قرار داشت. البته این موضوع برکسى پوشیده نیست که ژئوپارک قشم بواسطه واقع شدن در منطقه استراتژیک خلیج فارس از اهمیت بالاترى برخوردار بوده و از طرف دیگر ژئوپارک قشم به دلیل قرار گرفتن بین ژئوپارک هاى شرق آسیا و اروپا موقعیت خاصى را هم در منطقه و هم در بین ژئوپارک ها پیدا کرده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز